گفتگوی “رضا بدیعی” مدیر فراسوی گذار با “یدی بلدی” در رابطه با وضعیت پناهجویان

(بخش دوم)

آقای “یدی بلدی” کنشگر سیاسی ،جامعه شناس و فعال حقوق بشر، گفتند؛ ماه شهریور است و سال روز قتل عام زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ به دست حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی.

ایشان ضمن همدردی و همیاری با “انور نیلوفری” پناهجویی که در یونان اعتصاب کرده است، تاکید کردند “اخوند های خارتگر ،جنایتکر و حاکمیت استبدادی باعث اواره گری بخشی از مردم ایران شده اند”.

“رضا بدیعی” در ادامه ی بررسی وضعیت پناهجویان گفتند؛ سامانه گذار به دموکراسی و داد نمی تواند و نمی خواهد در امور مالی دخالت کند ما برای نوعی همبستگی جهانی که نه فقط در میان پناهجویان، بلکه در سطح وسیعتری که انسان های ازادی خواه، فرهیخته و انسان دوست را نیز در بر گیرد، تلاش و فعالیت می کنیم.

در ادامه ی همین گفتگو “ناصر کمانگر” از هیئت موسس شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی ، به مراحل تشکیل این شورا پرداختند.

مهمان بعدی خانم “رضوانه مقدم” گفتند؛ طبق اعلامیه ی جهانی حقوق بشر ” هرکس حق دارد محل زندگی خود را خود تعیین کند”. بنابراین هرکس به هر کجا پناه ببرد ، باید از حق و حقوق انسانی برخوردار باشد.

در پایان این نشست خانم “شعله پاکروان” مادر “ریحانه جباری” گفتند؛ “دارم با بیماری مبارزه میکنم تا عدالت و دادخواهی را با چشم خود ببینم”

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

ده + 1 =