قرار منع تعقیب پروین محمدی فعال کارگری صادر شد

محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع پروین محمدی، فعال کارگری از صدور قرار منع تعقیب موکل خود خبر داد، این در حالی است که این فعال کارگری به موجب پرونده دیگری که بر اساس بازداشت وی در پارک جهان‌نمای کرج گشوده شده، در بازداشت به‌سر می‌برد.

این وکیل دادگستری به ایلنا گفته است: «همزمان با روز جهانی کارگر، قرار منع تعقیب پروین محمدی (فعال کارگری) از طرف محمد جلالیان عزیزی (قاضی شعبه ۷ دادسرای عمومی انقلاب فردیس) در مورد اتهامات پروین محمدی مبنی بر تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی با توجه به اینکه فعالیت‌های موکل، صنفی و کارگری تشخیص داده شده، صادر شد.»

این وکیل دادگستری همچنین اظهار امیدواری کرد که پروین محمدی به موجب پرونده دیگری که در دادسرای کرج مورد رسیدگی است و روز جمعه در پارک جهان‌نمای کرج بازداشت شده، آزاد شود.

پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر روز جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پارک جهان‌نمای کرج بازداشت شدند و علیرغم صدور قرار کفالت کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

نیروهای امنیتی صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت، دوازده تن از فعالان کارگری را به نام‌های علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، فؤاد فتحی، مصطفی چهارمحالی، امیرعباسی، صفیار قربانی و بلال قزیانی در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت کردند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران تا ساعت هفت و سی دقیقه همان شب، هشت تن از این بازداشت‌شدگان آزاد شدند. لازم به توضیح است که هویت دو تن از بازداشت‌شدگان تاکنون احراز نشده است.

از سوی دیگر تجمع روز جهانی کارگر (اول ماه می) در مقابل مجلس شورای اسلامی، با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

گزارش شده که دست کم ۳۰ نفر بازداشت شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پانزده − دوازده =