گفتگو با سپهرداد گرگین فعال سیاسی پیرامون وقایع انقلاب ۵۷

سپهرداد گرگین، فعال سیاسی و شاعر مقیم کانادا، روز شنبه ۴ می ۲۰۱۹ (۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) پس از معارفه کوتاه خود به وقایع انقلاب ۵۷ در ایران اشاره کرد.

به گزارش گذار، روز شنبه ۴ می ۲۰۱۹ (۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) در گفتگوی سپهرداد گرگین، فعال سیاسی مقیم کانادا به پیشینه فعالیت‌های سیاسی و به برخی دلایل و علل انقلاب ۵۷ پرداخته شد.

آقای گرگین در میانه سخنان خود گفت: «مسائل سیاسی از دوران کودکی در خانواده ما مطرح بود و من از پیش از انقلاب فعالیت‌های سیاسی داشتم که به دلیل همان فعالیت‌ها بازداشت و روانه زندان شدم».

این فعال سیاسی در خصوص نقش نیروهای سرکوب در انقلاب ۵۷ اینطور می‌گوید: «برخی دلایل انقلاب به سیستم سرمایه‌داری برمی‌گشت و البته از سال ۱۳۳۲، ایران در انسداد سیاسی گرفتار شد که رژیم گذشته اجازه فعالیت‌ به نیروهای مترقی را نمی‌داد».

سپهرداد گرگین، متولد ۱۳۳۷، ساکن اکویل کانادا است. او از جمله رهبران معترضان سیاسی در دوران انقلاب ۱۳۵۷ بود که پس از بازداشت و خطر جانی از ایران خارج و به کشور کانادا پناهنده شد.

این فعال سیاسی از جمله فعالان فرهنگی و سیاسی شناخته شده در اکویل کاناداست و همچنان در حوزه یاری و حمایت از پناهندگان در سالیان اخیر فعالیت دارد.

از سپهرداد گرگین، فعال سیاسی و شاعر، در بسیاری از نشریات، اشعار، یادداشت‌ها و مقالات گوناگون و کتاب‌های «ترانه‌ها و آرزوها»، «دفتر زندگی»، «به پیروان» و «بر بال غزل» منتشر شده است.

در ادامه فایل صوتی و تصویری مربوط به سخنان سپهرداد گرگین، در روز شنبه ۴ می ۲۰۱۹ (۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) آمده است. (ضمنا فایل‌های مربوطه را ازتلگرام و اینستاگرام گذار نیر دنبال کنید.)

.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

3 × چهار =