مصدومیت سه کولبر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی

براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران به‌سوی گروهی از کولبران در مناطق مرزی اشنویه سه کولبر مجروح شدند.

طی روزهای پنجشنبه دوم و جمعه سوم خرداد ۱۳۹۷، براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در ارتفاعات مرزی اشنویه سه کولبر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش امروز جمعه سوم خرداد ۱۳۹۷، محمدصادق قادری به همراه  گروهی دیگر از کولبران در ارتفاعات مرزی  ودر حوالی روستای هق از توابع بخش نالوس شهرستان اشنویه براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. گفته‌شده است که تیراندازی نیروهای مزربانی بدون اخطار قبلی  به سوی کولبران صورت گرفته است.

به گفته منابع محلی این کولبر ۲۷ ساله جهت مداوا به بیمارستانی در ارومیه منتقل‌شده است.

همچنین روز پنج شنبه و در حادثه‌ای دیگر براثر شلیک نیروهای مزربانی دو کولبر به نام‌های نجم‌الدین اسپناک از اهالی روستای صوفیان و عبدالقادر جسوری، از اهالی روستای نلوس مورد اصابت قرارگرفته و مجروح شدند.

به گفته منابع محلی، این کولبران نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل‌شده‌اند.

گزارش‌شده است در تیراندازی روز پنج شنبه نیروهای مرزبانی چندین رأس اسب بارکش نیز تلف‌شده‌اند.

از آغاز سال ۹۸ تاکنون دست‌کم ۱۰ کولبر در مناطق مرزی براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع جانشان را ازدست‌داده‌اند.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت کولبرها است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج × چهار =