آزادی نسرین جوادی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران با وثیقه

اعظم خضری جوادی ( نسرین جوادی)، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، پس از گذشت ۲۹ روز با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت از زندان قرچک آزاد شد.

روز چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸، نسرین جوادی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و از اعضای اتحادیه آزادکارگران ایران، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت از زندان قرچک آزاد شد.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و نسرین جوادی به همراه شماری از شهروندان بازداشت شد.

علیرغم آزادی برخی از بازداشت شدگان تا کنون، تعدادی دیگر از جمله مرضیه امیری، کیوان صمیمی، حسن سعیدی، عاطفه رنگریز، ناهید خداجو، ندا ناجی و فرهاد شیخی کماکان در بازداشت هستند.

لازم به توضیح است که نمایندگان تشکلات کارگری از ده‌ها کشور جهان، با پشتیبانی از مبارزات کارگران ایران در پنجاه و دومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار – س ژ ت، دیژون فرانسه با امضای بیانیه‌ای مشترک خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر از جمله حسن سعیدی، مرضیه امیری، عاطفه رنگریز، نسرین جوادی، ندا ناجی، کیوان صمیمی و فرهاد شیخی و نیز سپیده قلیان و اسماعیل بخشی شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

17 + هجده =