محرومیت از درمان احمدرضا سلیمانی در زندان شیبان اهواز

احمدرضا سلیمانی (احمد تمیمی)، شهروند اهوازی محبوس در زندان شیبان اهواز که از بیماری‌های عدیده جسمانی مانند سردردهای مزمن و درد چشم رنج می‌برد، از هر گونه رسیدگی پزشکی و خدمات درمانی محروم مانده و حال جسمی وی نامناسب گزارش شده است.

به گزارش گذار، احمدرضا سلیمانی زندانی محبوس در بند۸ زندان شیبان و ساکن کوی سیاحی شهر اهواز به دلیل ابتلا به سردردهای مداوم، درد شدید چشم و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می‌برد.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر ساکن لندن در این رابطه گفت: «آقای سلیمانی از سردرد و درد شدید هر دو چشم رنج می‌برد و تاکنون علت این درد توسط پزشک درمانگاه زندان مشخص نشده است و  این زندانی باید به مراکز تخصصی درمانی خارج از  زندان اعزام شود».

وی در ادامه افزود: «علیرغم پیگیری‌های مداوم خانواده برای رسیدگی به وضعیت آقای سلیمانی مقامات امنیتی و قضائی از دادن مرخصی یا صدور قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی و یا اعزام وی برای درمان پزشکی خودداری می‌کنند».

مأموران اداره اطلاعات در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، آقای سلیمانی را بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل کردند.

گزارش‌شده است که آقای سلیمانی مدت سه ماهه جهت اخذ اعتراف و تکمیل پرونده در بازداشتگاه اطلاعات اهواز” تحت شکنجه‌های شدید روحی و جسمی” قرار داشته و از تماس با خانواده و همچنین از داشتن وکیل نیز محروم بوده است.

این شهروند ساکن اهواز توسط شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز به ریاست بازپرس هاشمی بابت “اقدام علیه امنیت ملی” تفهیم اتهام شده بود.

زندان شیبان یا مجتمع حرفه‌آموزی اهواز پیش‌تر محل سکونت مهندسان و کارگران شرکت تکنوپروم اکسپورت روسی و سازنده نیروگاه برق رامین بوده است که محوطه آن بعدها با تغییر کاربری، به بزرگ‌ترین زندان در استان خوزستان مبدل شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از زندان شیبان دربند ۸ معروف به بند عقیدتی‌ها (اهل سنت) ۲۵۰ نفر و در دربند ۵ معروف به بند امنیتی/سیاسی ۱۳۰ نفر از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی عرب با اتهامات سیاسی و امنیتی در شرایط بسیار وخیم بهداشتی و با حداقل امکانات آسایشی و خدماتی نگهداری می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک × یک =