عیسی فیضی با وثیقه از زندان کامیاران آزاد شد

عیسی فیضی، فعال محیط‌زیست و عضو شاخه کردستان حزب وحدت ملی که در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در شهر کامیاران بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش گذار، عیسی فیضی فعال محیط‌زیست روز شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان کامیاران آزاد شد.

این فعال محیط زیست که در ۱۵ دی‌ماه سال ۹۷، در پی بازداشت‌های گسترده از سوی اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات سنندج، به همراه تعدادی دیگر از فعالان دیگر محیط‌زیست بازداشت شده بود، پس از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، به زندان کامیاران منتقل شد.

در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۶ دی ماه تعدادی از فعالان مدنی در حوزه محیط‌زیست و  اعضای حزب وحدت ملی شاخه کردستان، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و تمامی آنان در زمان بازداشت مورد ضرب و جرح و خشونت قرار گرفتند.

کمی پس از موج گسترده بازداشت‌ فعالان محیط‌زیست در کردستان، یک مقام امنیتی گفت که بازداشت شدگان اخیر از “اعضای گروهک‌های معاند نظام هستند که در پوشش تشکل‌های زیست‌محیطی اعمال مجرمانه انجام می‌دادند و در قتل یک راننده آمبولانس نقش داشته‌اند.”

اگر چه تا کنون تمامی بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه‌های سنگین آزاد شده‌اند ولی کماکان حسین کمانگر، باسام مرادی، فرهاد محمدی و خالد زمانی، پنج تن از فعالان در حوزه محیط زیست، در بازداشت به‌سر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 5 =