رضا بدیعی در نشست سراسری گذار؛ نگاهی به انقلاب ۵۷ مردم ایران/ “ما در آستانه فروپاشی حکومت اسلامی قرار داریم”-بخش دوم

رضا بدیعی کنشگر سیاسی، در جریان نشست سراسری گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی روز یک‌شنبه ۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۹ خردادماه ۱۳۹۸) در چند بخش صحبت کرد. در بخش نخست وی به طرق مختلف مبارزه برای رسیدن به دموکراسی و از نقش جنبش‌های درون و برون و هماهنگی میان آن‌ها گفت. در حاشیه این گفتار نیز به معرفی کتاب تازه چاپ شده خود پرداخت.

رضا  بدیعی در بخش دوم از صحبت‌های خود به گفته‌های محمدرضا پهلوی در اواخر وقوع انقلاب ۵۷ اشاره می‌کند که بخش‌هایی از آن نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گذار (سامانه دموکراسی و داد)، نشست سراسری گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی، با موضوع راهکارهای میدانی برای گذار خشونت پرهیز از استبداد اسلامی به دموکراسی، در جهت حمایت و شرکت فعال ایرانیان خارج از کشور از جنبش اعتراضی برای تغییرات بنیادی در حاکمیت سیاسی، با حضور جمعی از کنشگران مدنی، صاحب‌نظران و فعالان سیاسی، شامگاه یک‌شنبه ۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۹ خردادماه ۱۳۹۸) برگزار شد.

آقای بدیعی در بخش دوم گفته‌های خود به صحبت‌های محمدرضا پهلوی در اواخر انقلاب ۵۷ ایران نام برد که صدای انقلاب مردم ایران را خیلی دیر شنید و از طرفی در میان صحبت‌های شاه سابق ایران هیچ کجا از دین چیزی گفته نشده‌است و از انتخابات آزاد و خواسته‌های دیگر مردم می‌گوید.

اما این صحبت از آنجایی اهمیت دارد که به نگاه رضا بدیعی حکومت اسلامی اکنون نیز در آستانه فروپاشی است.

رضا بدیعی از جمله کنشگران سیاسی باسابقه است که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت و مبارزه سیاسی، پیش از انقلاب ۵۷ و پس از آن را تا به امروز در کارنامه خود دارد.

گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی با مدیریت رضا بدیعی، گفتمانی با شرکت و حضور تلاشگران دموکراسی‌خواه و مدافعان حقوق بشر است که در راستای بررسی راهکارهای گذار از حکومت اسلامی به دموکراسی، در دومین و چهارمین یکشنبه هر ماه به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و جمعی از کنشگران سیاسی و مدنی و مدافعان حقوق بشر ایرانی ضمن تبادل نظر و همفکری، درباره هماهنگی کنش‌ها و یافتن راهکارهای استقرار دموکراسی در ایران در این نشست‌ها همراهی می‌کنند. (برای شرکت در نشست سراسری بعدی به بخش اطلاعیه مراجعه نموده یا اینجا را کلیک کنید.)

در ادامه فایل صوتی و تصویری مربوط به بخش‌ دوم سخنان رضا بدیعی، در جریان نشست عمومی گذار در روز یک‌شنبه ۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۹ خردادماه ۱۳۹۸) آمده است. (ضمنا فایل‌های مربوطه را ازتلگرام و اینستاگرام گذار نیر دنبال کنید.)

.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

13 − 5 =