دیدار جمعی از دبیران کانون نویسندگان ایران با خانواده دو عضو بازداشتی “نشریه گام”

روز گذشته شماری از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با خانواده‌ی ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد دو عضو نشریه گام که در زندان اوین و در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند دیدار کردند.

به گزارش گذار، روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، رضا خندان مهابادی، علیرضا آدینه، آیدا عمیدی، و علی کاکاوند چهار تن از دبیران کانون نویسندگان به همراه عسل محمدی یکی دیگر از متهمان پرونده نشریه گام، به دیدار خانواده ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد رفتند.

کانون نویسندگان ایران با اعلام گزارشی از این دیدار در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران برای دفاع از حق آزادی بیان که آزادی نوشتن و نویسنده یکی از موارد بارز آن است و نیز در اعتراض به بازداشت این نویسندگان تصمیم گرفت به دیدار خانواده‌ی آنها برود. روز گذشته، ۲۲ تیر، چهار تن از دبیران کانون: علیرضا آدینه، رضا خندان، آیدا عمیدی و علی کاکاوند به دیدار خانواده ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد رفتند و پای صحبت‌های پدر و مادر مسن ساناز نشستند که به رغم تحمل رنج‌های چند ماهه و بیداد نظام دادرسی، با روحیه‌ای قوی از ادامه‌ی کوشش‌هایشان برای آزادی فرزندانشان سخن گفتند.»

اکنون یازده روز است که ساناز و امیرحسین برای آزادی خود و دیگر بازداشتی‌های هفت تپه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این زوج عضو نشریه «گام» که در زندان اوین محبوس هستند، از روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌اند، “تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.”

پیش‌تر، امیرحسین محمدی‌فرد از اعضای نشریه «گام» و روزنامه‌نگار زندانی در نامه‌ایی خطاب به قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و باقری، رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین، اعلام کرده‌بود، چنانچه خود و همسرش ساناز الهیاری و سایر متهمین هفت‌تپه تا روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با قید وثیقه آزاد نشوند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فرد،‌ اعضای تحریریه نشریه دانشجویی گام را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداراه اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.  اما هنوز زمان دادگاه آنها مشخص نیست.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و »تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز دو تن دیگر از بازداشتیان هفت‌تپه هستند که از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

بیست − نه =