داوود فرهاد پور فعال مدنی؛ “رفتار دوگانه صدا و سیما”

داوود فرهاد پور؛ اخیراً کلیپی از صدا و سیمای میلی در بخش خبری باشگاه خبرنگاران جوان از گیر افتادن سارقی در کانال کولر و نحوه نجات دادن او توسط آتش نشانان، پخش و نیروی انتظامی را مسرور از این دستگیری در تصویر نشان میدهد!

صدا و سیما با نشان دادن چهره غمبار سارق نگونبخت داخل کانال، سوژه خوبی را شکار کرده است!
صدا و سیمای میلی بجای پرداختن به آسیب های اجتماعی بدلیل رشد روز افزون تورم و بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم که باعث بروز ناهنجاریهای اجتماعی میگردد، سارق نگونبختی را سوژه کرده و پخش و گزارش آنرا در فهرست افتخارات خود میگذارد!
سوال اینجاست: آیا صدا وسیما اجازه پخش تصویر سارق نگونبخت را داشته است یا خیر!؟ اگر جواب: خیر است، چرا تصویر این سارق را در تاریکی داخل کانال کولر با فلاش دوربین با وضوح بالا را به نمایش میگذارد.
و اگر جواب: آری است، چرا چهره سارقان و دزدان دانه درشت بیت المال را شطرنجی و حتی از نام بردن اسم آنان خودداری میکنند و نام آنان را با حروف، ع ، ن ، ب ، ز ، م ، ش و …… به نمایش میگذارند!

با یک سرچ ساده میتوان دریافت، پخش تصویر سارق و گزارش آن توسط صدا و سیما جرم محسوب میشود.

همانگونه که همگان میدانیم، طبق قانون هرکس تصویر یا فیلم خصوصی کسی را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به هتک حیثیت او شود، قانونگذار مجازاتی را برای متخلفین تعیین کرده است.
اینست دستاورد چهل ساله جمهوری اسلامی

اشاره: مسوولیت محتوای نوشتارها و مقاله‌های ارسالی، بر عهده نویسنده است و گذار (سامانه دموکراسی و داد)، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند. هدف این سامانه مهیا کردن تریبونی آزاد برای بیان آرا و دیدگاه‌های مختلف در راستای گذار از حاکمیت اسلامی‌به دموکراسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

5 + 5 =