دستکم سی‌نفر در ارتباط با تظاهرات ایرانیان مقیم سوئد بازداشت شدند

شماری از ایرانیان مقیم سوئد علیه حضور وزیر خارجه ایران در این کشور تظاهرات کردند. پلیس حدود ۳۰ تن از معترضان را بازداشت کرد.

تظاهرات گروهی از ایرانیان مقیم سوئد در اعتراض به سفر محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در دومین روز حضور وی، در مقابل وزارت خارجه سوئد، پارلمان و موسسه “سیپریس” در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه یافت.

گفته می‌شود پلیس سوئد نزدیک به ۳۰ نفر از تظاهرکنندگان ایرانی را در مقابل موسسه “سیپریس” بازداشت کرده است.

مهرداد درویش پور، جامعه شناس مقیم سوئد، به دویچه وله گفته که پلیس بعدا بازداشت‌شدگان را آزاد کرده است.

درویش‌پور در ادامه گفته که: «حرکت‌های اعتراضی حتی جلوی هتل ظریف هم ادامه داشت و در پارلمان سوئد هم اعتراض گسترده‌ای شد. یک نماینده بلندپایه حزب سوسیال دمکرات سوئد که حزب حاکم است نامه نوشت که فشار به ایران را باید افزایش داد».

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران هم در خبری نوشت که وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه ۲۸ مرداد با جمعی از ایرانیان مقیم سوئد دیدار و با آن‌ها درباره موضوعات مختلف از جمله فشار تحریم‌ها، مسائل منطقه، اینس‌تکس و نقش ایرانیان خارج از کشور صحبت کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه، در موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم موسوم به سیپریس سخنرانی کرد.

در این سخنرانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از احتمال پیروزی دوباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات پیش‌رو را بالا دانسته و گفته که «احتمال اینکه او ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است.»

همچنین ظریف گفته «وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم درباره یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می کنید به قول خودتان من «ماله کش اعظم» هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند. سعود الفیصل پاسخ داد جهان عرب به شما ربطی ندارد».

اعتراض به جمهوری اسلامی به مهم‌ترین خبر رسانه‌های سوئد تبدیل شده و در نتیجه  این اعتراض‌ها، نمایندگان احزاب چپ و حزب حاکم سوسیال دموکرات فشار را بر ایران افزایش داده‌اند.

تلویزیون آزادی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

17 − یازده =