نامه وکیل دادگستری محبوس در زندان اراک محمد نجفی به علی خامنه ای

آقای محمد نجفی وکیل دادگستری محبوس در زندان مرکزی اراک با نوشتن نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای نوشت: انتخابِ نسل ما، دوستی با جهان است بدون توجه به ملیت و نژاد و دین و مذهب! با اختیار، به آزادیِ انتخابِ‌ نسل امروزِ ایران، تن بدهید. تن ندهید مجبورتان‌ می‌کنیم!

متن کامل نامه به شرح زیر می‌باشد:

آقای خامنه‌ای!

انتخاب ما نه امامِ در ماه بود نه ملتِ در چاه!

وقتی کسی را ببری تا ماه بالا، دیگر دست و صدایت به او نمی‌رسد، خدایی می‌کند ناخودآگاه!

نسلِ ما را زبانِ گفتن آری یا نه نبود.

نسل ما از ثانیه اول که زاده شدیم بدون اینکه چون شما معجزه وار، بلند یاعلی! گفته باشیم وارث ایران و نام و دین و مذهب و حکومتِ‌ دینی شدیم. ارثِ اجباری. خروج از دین اعدام خروج علیه حکومت اعدام!

آیه لااکراه فی الدینِ قرآن و اصول آزادی عقیده و حق تعیین سرنوشت مندرج در قانون اساسی هم، محلی در عمل نداشت!

شما هم می‌دانیدکه همه اتفاق‌های زندگی با میل انسان نیست. شما در فیلم سالِ ۶۸ مجلس خبرگان رهبری خودِ شما به صراحت گفتید:
“مخالف هستم رهبر بشوم، از نظر شرع و قانون رهبر شدنم مشکل دارد. باید خون گریست به حال ملتی که احتمال رهبر شدن من مطرح باشد”
ولی برخلاف میل‌تان و بر خلاف قانون و شرع، شما را رهبر کردند، سی سال است رهبر ماندید، رهبر هستید. صاحب معجزه ‌و ‌مبارک شدید، از غیب برایتان غذا می‌آید ماشین و چهره‌تان نورانی است. بر سنگ بنشینید نشیمن‌گاه تان محل تبرک می‌شود، محل فرود بالگردتان در سال‌های بعد گل‌باران می‌شود. به دستبوسی‌تان می‌آیند حتی زنانِ درجه دار. خلاصه نه به آن نخواستن و نه کار را به اینجا رساندن!

یادم نرفته در فیلم پنهان شده از چشمِ مردم که ناخواسته لو رفت در سال گذشته، به قول فردوسی پور، چه کرد آقای هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری.

با یک خاطره، سرانجام و حقوق و آزادی‌های ملت را انداخت به مخاطره!

خاطره‌ای از امام گفت؛ راوی خودش، سَنَد خودش، حامی خودش، و همه را ترغیب به پذیرش کرد، والسلام!

دست آخر هم، با یک شنایِقورباغه ای، با یک زیرآبیِ اجباری، سرش را کردند زیر آب! رفت جایی که بسیاری را فرستاده بود، تمام!

اما نسل ما همیشه هم تن به اجبار نداد. درسال‌های ۷۸ و ۸۸ و خصوصا ۹۶ دست به انتخابِ آزادی‌های سیاسی و عقیدتی زد که حکومت با مشت آهنین به دهانِ نسلِ ما کوبید!

پاسخِ خواسته مسالمت آمیز را این‌گونه داد: باتوم زد، اشک‌آور زد، تهمت زد، دستبند زد، پابند زد، قمه زد، گلوله زد، دار زد!

آقای خامنه‌ای!

گناه انتخاب و اجبارِ هم نسلان‌تان را به گردن نسل بی‌گناه ما نیاندازید. شما یک انسان معمولی و زمینی هستید و نه فرازمینی و خاص! باید درخور اختیاراتِ فراوان‌تان، فراوان، پاسخ‌گو باشید! که نیستید!

آقای خامنه‌ای!

نسلِ ما پاسوزِ شماست! روزگارمان به سیاهی عمامه‌تان است. عبایتان را از سرزمین‌هایِ همسایه جمع کنید. سرمایه ما را خرج ایده‌ئولوژی شیعی خود نکنید. داخل به اندازه کافی اختلاس و رانت و فساد هست. پا در نعلین بزرگان جهان نکنید. چهل سال در برهه حساس کنونی درجا زدیم و سر جنگ با جهان داریم ولی ناتوان از تولید پوشک هستیم و بسیار فقیرِ بی نان داریم!

آقای خامنه‌ای!

انتخابِ نسل ما، دوستی با جهان است بدون توجه به ملیت و نژاد و دین و مذهب! با اختیار، به آزادیِ انتخابِ‌ نسل امروزِ ایران، تن بدهید. تن ندهید مجبورتان‌ می‌کنیم!

قلم گر از بیداد ننویسد قلم باد!
محمد نجفی وکیل دادگستری

آقای نجفی در چند پرونده مختلف مجموعا به ۱۹ سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در زندان اراک در حال تحمل حبس است.

محمد نجفی در ارتباط با پرونده نخست خود که به ۳ سال حبس محکوم شده بود، در فروردین ماه سال ۹۸ آزاد شد. وی پس از ۴ روز از بابت پرونده های دیگر خود مجددا بازداشت و روانه زندان اراک شد. در اواسط آذرماه سال گذشته و در بخش دوم این پرونده نیز توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اراک از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات به وسیله مصاحبه»به ۱۳ سال حبس محکوم شد.

وی همچنین روز یکشنبه ۲ تیر ۹۸ طی حکمی از سوی شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از بابت اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل دو سال زندان و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
تائید حکم صادره در دادگاه تجدید نظر در حالی صورت گرفته است که شعبه دادگاه بدوی پیشتر نیز در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۷ محمد نجفی را در پرونده ای دیگر و از بابت همین اتهامات به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرده و این حکم نیز عینا به تائید شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رسیده بود.

از جمله دلایل بازداشت محمد نجفی، افشاگری در خصوص نحوه جان باختن «وحید حیدری» از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ بود که در کلانتری ۱۲ اراک هنگامی که در بازداشت نیروهای امنیتی بسر می‌برد، بطرز مشکوکی جان باخت. مقامات رسمی در ایران مدعی شدند که وحید حیدری برای فروش مواد مخدر بازداشت شده بود و در بازداشتگاه خودکشی کرده است. ولی پی‌گیری‌های محمد نجفی از این حقیقت پرده برداشت که وحید حیدری از شرکت کنندگان در اعتراضات اراک و ۱۰ دی ماه بازداشت شده بود و چند روز بعد به دلایلی که احتمال می‌رود ضرب و شتم و شکنجه بوده باشد، جان خود را از دست داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

شانزده − 3 =