فراسو؛ با حضور زهرا شفیعی دهاقانی “بخش دوم”

فراسو دریچه ای است برای رساندن صدای کنشگران مدنی در ایران که امکان بیان نظرات آن‌ها در ایران وجود ندارد. این برنامه توسط مجموعه گذار «سامانه دموکراسی و داد» با مدیریت رضا بدیعی صورت گرفته است.

زهرا شفیعی دهاقانی فعال مدنی، انیمیشن‌ساز و از هواداران عرفان حلقه و ساکن ایران است. گفتگوی خانم شفیعی با مجری برنامه فراسو بیش از یک ساعت به طول انجامیده است که در چند بخش برای مخاطبین به اشتراک گذاشته خواهد شد.

زهرا شفیعی دهاقانی، در بخش دوم این برنامه با اشاره به ابعاد هنر و توانایی بکارگیری آن در زمینه مبارزه اشاره کرد. او اشاراتی به تاثیر هنر، درخصوص بازداشت وی و تعداد دیگری یاران محمدعلی طاهری اشاره داشت؛ این بازداشت با نام «کوچ به زندان اوین» شهرت یافت.

خانم شفیعی در ادامه به عدم توجه رسانه ملی به درد و رنج‌های مردم ایران اشاره کرد؛ او در این باره میگوید: «من اولین آثار و نوشته‌هایم را برای رسانه‌های ملی فرستادم، آن‌ها حتی جوابم را ندادند.»

شماری از زندانیان سیاسی در ایران، تا مدت‌ها از علت بازداشت خود مطلع نمی‌شوند و یکی از دلایل آن، عدم وقوع جرم از سوی متهم هست. خانم شفیعی درخصوص بازداشت های بی دلیل به تجربه خود اشاره می کند و می‌گوید که من همچنان نمیدانم چرا ۴۸ روز در بازداشت بودم!

بخش های بعدی صحبت های زهرا شفیعی دهاقانی در برنامه فراسو، برای مخاطبین به اشتراک گذاشته خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سیزده + 3 =