بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان به مناسبت روز جهانی معلم

انجمن صنفی معلمان کردستان به مناسبت روز جهانی معلم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به عدم توجه به آموزش و پرورش و خواسته‌های به حق جامعه فرهنگیان گلایه کرده‌اند و خواستار حل بحران ها و ناعدالتی های موجود شده‌اند.

انجمن صنفی معلمان کردستان افزودند که ضمن دفاع از حقوق صنفی معلمان و حقوق ضایع شده دانش‌آموزان بر رفع موانع و تنگناهای موجود اصرار دارند از دولت مصرانه می‌خواهند مشکلات موجود را برطرف نماید.

در ادامه متن بیانیه برای مخاطبین به اشتراک گذاشته شده است.

به نام خداوند جان و خرد

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه) به مناسبت روز جهانی معلم

۵ اکتبر برابر با ۱۳ مهرماه روز جهانی معلم گرامی باد.

“معلمان جوان، آینده‌ی این حرفه‌اند”

در سال ۱۹۹۶ میلادی به پیشنهاد یونسکو و با همکاری سازمان جهانی کار، اعضای سازمان ملل با تصویب توصیه‌نامه‌ای درباره‌ی جایگاه معلمان، حقوق و وظایف آنان، شرایط استاندارد کاری و نیز امتیازاتی را که باید برخوردار باشند؛ روز ۵ اکتبر (۱۳مهر) را به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری کردند.

نامگذاری روزی به نام روز جهانی معلم در سطح بین‌المللی با این هدف صورت گرفت که در روزی بدون هیچ سابقه‌ی تاریخی یا جبهه‌گیری سیاسی، توجه خانواده‌ها و مسئولان کشور به اهمیت و حساسیت کار معلمان جلب شود و خانواده‌ها و مسئولان با سختی‌های کار آنان و کمبودهایی که این قشر تأثیرگذار، هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند آشنا شوند.

در حالی به پیشواز روز جهانی معلم می‌رویم که بی مهری‌های عدیده‌ای دامن‌گیر آموزش و پرورش این دستگاه انسان‌ساز شده است و در چنین دوره‌ای آموزش و پرورش با مشکلاتی به شرح ذیل روبرو است:
” عدم جذب نیروی جوان و مجرب به دلیل طرح‌های ناکارآمد معلم تمام وقت و استمرار خدمت؛ عدم توجه به آموزش‌های پیش از استخدام معلمان و آموزش‌های ضمن خدمت درست؛ استخدام معلمان مهد کودک و نهضت سوادآموزی و خرید خدمت بدون تجربه لازم و گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب؛ کمبود بودجه آموزش و پرورش؛ فراهم کردن زمینه فعالیت مدارس خصوصی و دامن زدن به فاصله طبقاتی؛ عدم اجرای اصول ۳۰ و ۱۵ قانون اساسی؛ عدم توجه به مشکلات معیشتی معلمان و بیمه کارآمد برای این قشر انسان‌ساز؛ ایجاد فضای امنیتی و صدور احکام قضایی سنگین و ناروا برای معلمانی که در صدد بهبود آموزش و پرورش هستند “.

عدم توجه به آموزش و پرورش و خواسته‌های به حق جامعه فرهنگیان مشکلات این قشر خدوم و انسان‌ساز روز به روز بیشتر شده و این مشکلات و تنگناها زمینه را برای اضمحلال آموزش مناسب فراهم نموده و به تبع آن جامعه هر روز بیشتر مستعد ناهنجاری‌های اجتماعی چون آمار زیاد اعتیاد، طلاق، برخوردهای خشن و نامناسب و … می‌باشد.

لذا به مسئولان یادآوری می‌نماییم که هرچه بیشتر در فکر حل بحران بوده و بیشتر از این به ناعدالتی‌ها و ناملایمات موجود دامن نزنند. انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه) ضمن دفاع از حقوق صنفی معلمان و حقوق ضایع شده دانش‌آموزان بر رفع موانع و تنگناهای موجود اصرار و پافشاری نموده واز دولت مصرانه می‌خواهد مشکلات موجود را برطرف نمایند.

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز‌ و زیویه)
۱۲ مهرماه ۱۳۹۸

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

20 + 16 =