واگذاری مجدد هپکو به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد

محمدتقی آبایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، ۲۳ مهر در گفت­‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از موقتی بودن انتقال سهام شرکت تجهیزات سنگین هپکو از بخش خصوصی به دولت خبر داد و تأکید کرد: «سهامدار عمده هپکو، خلع ید شده و سهام فعلا در اختیار سازمان خصوصی‌­سازی است تا شرایط برای واگذاری مجدد فراهم شود».

محمدتقی آبایی همچنین تأکید کرد که: «به محض فراهم شدن شرایط، سهام این شرکت دوباره به بخش خصوصی واگذار خواهد شد». در تایید صحبت­‌های محمدتقی آبایی، استاندار استان مرکزی نیز در گفت‌­وگو با صدا و سیما تأیید کرد که هپکو به صورت موقت به دولت واگذار شده است.

همه این­‌ها در حالی است که فرابورس، یک­شنبه ۲۱ مهر طی اعلامیه‌ای رسما از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک از شرکت هیدرواطلس به دولت خبر داد.

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد. کارگران این شرکت بیش از سه سال است به روندخصوصی‌سازی این شرکت معترضند. در اعتراضات و اعتصابات ماه‌های اخیر، کارگران هپکو خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه،‌ تعیین تکلیف سهام‌داری و انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره جدید بودند.

کارگران معترض به خصوصی­‌سازی، پس از اعلام واگذاری این شرکت به دولت، اعلام کردند که به بخشی از مطالبات خود دست پیدا کردند. کانال­‌های تلگرامی متخلف نزدیک به کارگران نیز انتقال سهام شرکت هپکو به دولت را یک پیروزی برای کارگران معترض دانستند و آن را تبریک گفتند.

اکنون تنها بعد از گذشت ۲ روز از خبر واگذاری هپکو به دولت توسط فرابورس، با تاکید بر واگذاری مجدد این شرکت به بخش خصوصی امیدهای کارگران بار دیگر نقش بر آب شد.

منبع: رادیو زمانه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک + 17 =