در پی بازداشت ۲۱ نفر از کارگران معترض آذرآب، کارگران خواستار آزادی همکاران خود شدند

در پی دستگیری ۲۱ نفر از کارگران معترض شرکت آذرآب، تعدادی از آنها مقابل در ورودی این شرکت تجمع کردند.

کارگران آذرآب روز دوشنبه ۲۹ مهر در تجمع خود با شعار «کارگر زندانی آزاد باید گردد» آزادی همکاران خود را، که در تجمع روز یکشنبه دستگیر شده بودند، مطالبه کردند.

روز یکشنبه تصاویر و ویدئوهایی از حمله نیروهای یگان ویژه پلیس به تجمع کارگران شرکت آذرآب منتشر شد. دادستان اراک روز دوشنبه ضمن تایید درگیری پلیس با کارگران گفت که ۲۱ نفر از کارگران آذرآب در جریان اعتراضات کارگری روز گذشته بازداشت شدند.

اعتراضات آذرآب اراک از اواسط شهریور امسال آغاز شده است. این کارگران که در برخی از اعتراضات خود از کارگران هپکو اراک نیز حمایت کرده بودند، پیشتر احضار و مورد تهدید قرار گرفته بودند.

پیش از این ایلنا درباره جزئیات مطالبات این کارگران نوشته بود که آن‌ها دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و بخشی از دستمزد خرداد را نیز طلب دارند.

اعتراضات کارگری در ایران بعد از نوسانات ارزی و افزایش مشکلات اقتصادی افزایش یافته است و مقامات جمهوری اسلامی اخیرا نیز به افزایش نارضایتی مردم اعتراف کرده‌اند.

ایالات متحده بارها برخورد امنیتی ایران با کارگران را محکوم کرده است. وزارت خارجه آمریکا نیز در پیامی گفته بود که رژیم جمهوری اسلامی با هزینه‌ای که در سوریه کرده است، می‌توانست حقوق کارگران در ایران را پرداخت کند.

منبع: صدای امریکا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

بیست + دو =