عدم اعزام سهیل عربی به بیمارستان

روز جاری سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین علیرغم تعیین وقت قبلی با بهانه تراشی مسئولین زندان به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان و عدم قبول دستبند و پابند و همچنین عدم تقبل هزینه های درمان توسط زندان برخلاف آیین نامه سازمان زندان ها از اعزام به بیمارستان محروم شد. آقای عربی در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل درد شدید ناشی از “ترومای بلانت” به بیمارستان اعزام شده و بدون رسیدگی کافی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود. وی در حال حاضر با توجه به صدمه فیزیکی و درد شدید نیازمند رسیدگی درمانی و انجام عمل جراحی است.

مخالفت با اعزام آقای عربی به بیمارستان به دلیل الزام مسئولین زندان در پوشیدن لباس زندان و اعزام با دستبند و پابند صورت گرفته است. همچنین بر خلاف قوانین زندان ها، به وی گفته شده که هزینه عمل جراحی “ترومای بلانت” را به مبلغ ۶۰ میلیون تومان باید شخصا بپردازد.

این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها هزینه درمان زندانیان بر عهده این سازمان خواهد بود.

لازم به ذکر است سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

آقای عربی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل درد شدید به بیمارستان فیروزآبادی تهران اعزام شده و به دلیل عدم هماهنگی قبلی با بیمارستان به دلیل نبود تخت خالی پس از انجام معاینات ابتدایی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود.

گفتنی است سهیل عربی زندانی عقیدتی در فروردین ماه سال جاری با نگارش نامه ای وضعیت نامناسب خود و زندانیان محبوس در تیپ ۱ زندان تهران بزرگ (فشافویه) را یادآوری کرده بود.

در مردادماه سال جاری سهیل عربی از زندان تهران بزرگ به بند قرنطینه زندان اوین و نهایتا به بند ۸ این زندان منتقل شد.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی نیز در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا  در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸، با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

منبع: هرانا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج × 3 =