اعتصاب کارگران دهکده تفریحی عمران زاینده‌رود

حدود ۱۱۵ کارگر دهکده تفریحی‌ـ‌ویلایی عمران زاینده رود، واقع در چادگان استان اصفهان از ابتدای ماه جاری تاکنون در به اعتصاب به سر می‌برند. کارگران که از طریق سازمان عمران زاینده‌رود، وابسته به شهرداری اصفهان در این دهکده کار می‌کنند، خواستار تبدیل قراردادهای موقت خود به قرارداد دائم هستند.

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه هشتم آبان نوشت که اعتراض کارگران دهکده تفریحی‌ عمران زاینده‌رود از ۹ روز پیش اغاز شده است. تاریخ دقیق آغاز این اعتصاب گزارش نشده است.

کارگران در روزهای گذشته هر روز مقابل در ورودی دهکده تجمع کرده‌اند. جمعی از اهالی چادگان نیز در حمایت از کارگران به تجمع آنان پیوسته‌اند. اما مسئولان تا کنون حاضر به پاسخگویی به خواست آن‌ها نشده‌اند.

تسنیم به نقل از یکی از کارگران معترض نوشت:

«دهکده چادگان در استان اصفهان بیشترین گردشگر را دارد و امنیت شغلی این شهرستان به وضعیت کاری این کارگران وابسته است، اما ما به عنوان کارگران این دهکده امنیت شغلی نداریم. به ما می‌گویند اکنون نیاز به کارگر نداریم، بروید و چند ماه دیگر برگردید، در حالی که ما هر کدام بیش از ۱۰ سال سابقه کار در این دهکده را داریم.»

دهکده تفریحی‌ـ‌ویلایی عمران زاینده‌رود مشتمل بر بیش از دو هزار ویلای اجاره‌ای برای گردشگران است. کارگران که از ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، گفته‌اند دهکده چادگان گردشگران بسیاری را جذب کرده است اما کارگران از رونق دهکده سهمی نداشته‌اند.

به گفته‌ی اکبر ترکی نماینده اصفهان در مجلس این دهکده با گرفتن زمین‌های مردم اهل محل ساخته شده است و تعدادی از مردم محل به عنوان کارگر خدماتی و نگهبان دهکده به کار گرفته شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 1 =