جامعه شناس حکومتی منتقد به چند همسری، به دادگاه احضار شد

در پی انتقاد یک جامعه شناس به تبلیغات اخیر در مورد چند همسری و تاثیر این تبلیغات بر «اشاعه فحشا»، معاون دادستان قم از تشکیل پرونده علیه او خبر داد.

خبرگزاری های داخلی ایران روز جمعه ۱۷ آبان به نقل از علی اصغر سلطانی، معاون دادستان قم، با اشاره به سخنان ابراهیم فیاض، جامعه شناس، و «اظهارات حاشیه ساز نسبت به شهر قم»، از تشکیل پرونده قضایی در پی وصول شکایات علیه این جامعه شناس خبر دادند.

آقای فیاض که استاد دانشگاهی نزدیک به جریان اصولگرایان و حامیان حکومت است، سه روز پیش در پی مطرح شدن تبلیغات جنجالی مربوط به «مهارت های زندگی چند همسری»، در مصاحبه با وبسایت آزادی ضمن انتقاد تند از تبلیغ چند همسری این موضوع را موجب «اشاعه فحشا» دانست و گفت: « همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند. دخترانی که صیغه آقایان شده‌اند فکر می‌کنند که چرا پول درنیاورند. امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل.»

او اضافه کرد: «چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقنعه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود.»

این جامعه شناس بار دیگر بر تاکید بر این موضوع که چند همسری موجب افزایش روابط جنسی خارج از خانواده می‌شود، گفت: «همان‌طور که گفتم فاحشه‌های قم حاصل صیغه‌های خیلی از آقایان است.»

در پی این سخنان، برخی از رسانه های داخلی ایران گزارش دادند که شکایتی از سوی «مردم قم» مبنی بر آنچه که «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» خواندند، به دادستانی قم رسیده است.

انتقادات مطرح شده علیه ترویج چند همسری به هفته های گذشته باز می گردد که طی آن صدا و سیما در برنامه‌هایی از جمله برنامه «بدون توقف» به دفاع از چند همسری پرداخت. همچنین انتشار پوستری برای «کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی خانواده های چند همسری» که در آن «ضرورت احیای فرهنگ چند همسری» و الزامات آن از نکات این کارگاه عنوان شده بود، خبرساز شد و انتقادات بسیاری را برانگیخت. برگزاری این کارگاه بر عهده یک موسسه مذهبی بوده که دفتر آن در شهر قم است.

منبع: صدای آمریکا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک × پنج =