فراسوی گذار به سوی دموکراسی و داد؛ یدی بلدی: “اجازه نخواهیم داد که حکومت به اختلافات مردم و قومیت‌ها دامان بزند”-بخش اول

فراسو دریچه‌ای است برای رساندن صدای کنشگران مدنی که امکان بیان نظرات آن‌ها در ایران وجود ندارد و توسط مجموعه گذار «سامانه دموکراسی و داد» شنبه هر هفته با مدیریت رضا بدیعی اجرا می‌شود.

یداله بلدی، جامعه شناس و کنشگر سیاسی، مهمان برنامه فراسوی این هفته روز شنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۸ آبان‌ماه ۱۳۹۸) است که صحبت‌های او در چند بخش منتشر می‌شود.

یدی بلدی در بخش اول صحبت‌های خود از فعالیت‌ها و وقایع اخیر در اروپا، به خصوص آلمان ارائه داد.

آقای بلدی به زلزله‌ای که به تازگی در برخی شهرهای کشور روی داده اشاره کرد و اینکه هنوز حکومت ایران و مسئولان و مقامات ایران به آسیب دیدگان زلزله قبلی در کرمانشاه و سیل‌زدگان خوزستان رسیدگی نکرده‌اند و شمار زیادی از مردم کماکان بی‌خانمان هستند و در وضعیت وخیمی زندگی می‌کنند. این در حالی‌است که ایران کشوری ثروتمند است، ولی منابع مالی خود را صرف کشورهای دیگر می‌کند.

این فعال حقوق بشر همچنین گفت: «در هفته گذشته در شهر هامبورگ جنبش‌هایی برگزار شد و در یکی از آن‌ها یکی از شرکت‌کنندگان از مسایل استان هرمزگان صحبت کردند و همینطور در روزهای گذشته‌ کردهای سوریه و عراق تظاهراتی برگزار کردند و طبق معمول ۱۱ سال گذشته برنامه مادران پارک لاله را برگزار کردیم.»

آقای بلدی در ادامه افزود: «ما باید ارتباط خود را با مردم ایران بیشتر کنیم تا به نتیجه بهتری برسیم.»

یدی بلدی در بخشی از این برنامه اشاره کرد: «به نظر می‌رسد رهبری سعی می‌کند دوباره از اصلاح‌طلبان استفاده کند، اما عامل تمام این مصائب مردم خود حکومت است و مردم به نحوی به این موضوع آگاه شده‌اند.»

او در آخر به اتفاقات اخیر در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت:‌ «اجازه نخواهیم داد که حکومت به اختلافات مردم و قومیت‌ها دامان بزند و مردم نسبت به فریب‌های حکومت باید آگاهی یابند.»

در ادامه فایل صوتی و تصویری مربوط به بخش اول گفته‌های یداله بلدی آمده‌است:

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

3 × پنج =