میثاق پارسا در نشست وبیناری گذار؛ اهمیت اتحاد مردم برای گذار از استبداد

میثاق پارسا، محقق و استاد جامعه شناسی سیاسی دانشگاه‌های آمریکا، در وبینار سراسری گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی روز یک‌شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۳ آذر ماه ۱۳۹۸) در خصوص اهمیت اتحاد تمام ایرانیان با گرایش‌های سیاسی و عقیدتی متفاوت برای گذار از استبداد اسلامی سخن گفت.

به گزارش گذار (سامانه دموکراسی و داد)، وبینار سراسری گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی، با موضوع راهکارهای میدانی برای گذار خشونت پرهیز از استبداد اسلامی به دموکراسی، در جهت حمایت و شرکت فعال ایرانیان خارج از کشور از جنبش اعتراضی برای تغییرات بنیادی در حاکمیت سیاسی، با حضور جمعی از کنشگران مدنی، صاحب‌نظران و فعالان سیاسی، شامگاه یک‌شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۳ آذر ماه ۱۳۹۸) برگزار شد.

آقای پارسا که کتابی را در خصوص دلایل عدم موفقیت در برپایی دموکراسی در ایران به زبان انگلیسی نیز منتشر کرده است، گفت: «برای گذار از استبداد نمی شود عقاید مخالف را حذف کرد اگر این امر صورت گیرد تعداد اشخاص هم عقیده که با هدف گذار از استبداد و استقرار دموکراسی مبارزه می‌کنند به شدت کاهش پیدا می‌کند.»

وی ادامه داد: «برای برپایی یک نظام دموکراتیک باید به تمام مردم حق استقلال فکری و آزادی بیان و اظهار عقیده داده شود و برای دوران پس از گذار هر شخصی این آزادی را دارد که با رای خود از جریانی که قبول دارد حمایت کند.»

میثاق پارسا، نویسنده و روشنفکر ایرانی از جمله محققان و اساتید برجسته ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا است که مدتهای مدیدی است در زمینه دموکراسی تحقیق می‌کند. وی کتابی با نام «دموکراسی در ایران چگونه به موفقیت می‌رسد» را چاپ و منتشر کرده است. (این کتاب نسخه انگلیسی آن چاپ و فعلا به فارسی برگردان نشده‌است).

گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی با مدیریت رضا بدیعی، گفتمانی با شرکت و حضور تلاشگران دموکراسی‌خواه و مدافعان حقوق بشر است که در راستای بررسی راهکارهای گذار از حکومت اسلامی به دموکراسی، در دومین و چهارمین یکشنبه هر ماه به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و جمعی از کنشگران سیاسی و مدنی و مدافعان حقوق بشر ایرانی ضمن تبادل نظر و همفکری، درباره هماهنگی کنش‌ها و یافتن راهکارهای استقرار دموکراسی در ایران در این نشست‌ها همراهی می‌کنند.

در ادامه فایل صوتی مربوط به سخنان میثاق پارسا، در جریان نشست وبیناری گذار در روز یک‌شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۳ آذر ماه ۱۳۹۸) آمده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

11 + دوازده =