بیانیه کانون مدافعان حقوق کارگر پیرامون اعتراضات سراسری

«کانون مدافعان حقوق کارگر» روز هشتم آذر ۱۳۹۸ با انتشار بیانیه‌ای، به اعتراضات سراسری مردم ایران و سرکوب گسترده معترضان توسط حکومت واکنش نشان داد.
متن کامل بیانیه کانون مدافعان حقوق کارگر را در ادامه بخوانید:

«اعتراضات گسترده مردم در پی سه برابر شدن نرخ بنزین بیان‌گر این واقعیت بود که مردم جان به لب رسیده در زیر فشارهای معیشتی دیگر تاب و توان تحمل بیش از این را نداشته و جان به لب رسیده‌اند. این اعتراضات که تقریبا در تمامی شهرهای کشور به اشکال مختلف خود را نشان داد، بیان‌گر نارضایتی و اعتراض گسترده مردم به نظام سیاسی و اقتصادی حاکم است که هیچ جایگاهی برای زندگی مردم تحت ستم قائل نیست و هر روز برای تامین مخارج نظامی و غیرنظامی خود بر سفره‌های خالی مردم فشار وارد می‌کند.

مردم معترض به روشنی خواسته‌های خود را در شعارهای‌ خود بیان کردند و به رغم کشته‌ها و زخمی‌های فراوان و سرکوبی متفاوت و بسیار خونین‌تر از دفعات پیشین، ایستادگی و مقاومت وصف ناپذیری داشتند.

موج عظیم کشته‌ها و زخمی‌ها و سپس دستگیری‌های گسترده نشان دهنده عمق اعتراضات نهادینه شده در میان مردم بود. این اعتراضات آن‌قدر عمیق و گسترده بود و محافل قدرت را چنان به وحشت انداخت که تنها راه چاره را در خشونتی سازمان یافته دید.

تخریب بانک‌های ورشکسته و غارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روشنی کار گروه‌های سازمان یافته بود تا سرکوب را توجیه کنند و آنان که خواستار سوریه‌ای شدن ایران و نابودی دو سوم کشور و حکومت بر یک سوم ویرانه‌های به جای مانده هستند، اکنون مشخص است که به هیچ وجه حاضر به رعایت کوچک‌ترین حقوق مردم نیستند و از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنند تا به جای حل مشکلات و بحران‌های موجود، فقط اندکی زمان بخرند. انتساب اعتراضات به نیروهای خارجی نیز دیگر سلاحی زنگ زده است.

اکنون که حاکمان کوچک‌ترین حقی برای زندگی مردم قائل نیستند و هر اعتراض به حق‌کشی‌های موجود را با شدیدترین وجه پاسخ می‌دهند، راهی به جز اعتراضات و اعتصابات سراسری برای مردم باقی نمی‌گذارند و آنان که چیزی برای از دست دادن ندارند، با خشمی مهارناپذیر بار دیگر به میدان خواهند آمد و آن زمان دیگر برای شنیدن صدای مردم دیر خواهد بود و مسوولیت تمام آن‌چه رخ خواهد داد، بی‌شک فقط به عهده حاکمان خواهد بود.

گزینه سوریه‌ای شدن هیچ‌گاه مورد حمایت زحمت‌کشان و کارگران و مردم تحت ستم نیست و نابودی کشور و ملتی را در پیش دارد که سنگ بنای اجتماعی آن بر دوش مردم زحمت‌کش و فرزندان این مرز و بوم گذاشته شده است. آزادی کلیه دستگیرشدگان و مجازات کسانی که بر روی مردم بی رحمانه آتش گشودند، شاید مرهم کوچکی بر دردهای مردم باشد اما چاره کار تنها تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی سیاسی و اجتماعی است که حقوق یک درصدی‌ها را بر ۹۹ درصدی‌ها ارجح می‌داند.

۸ آذر ۱۳۹۸

کانون مدافعان حقوق کارگر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

هفده + یازده =