اعتصاب مربیان آموزش رانندگی در اعتراض به محرومیت از سهمیه بنزین

روز دوشنبه ۲۵ آذر حدود ۱۰۰ تن از مربیان آموزش رانندگی اراک در اعتراض به محرومیت از سهمیه بنزین مقابل استانداری استان مرکزی تجمع کردند. آن‌ها که خودروهای خود را نیز به همراه داشتند گفتند سهمیه عادی ۶۰ لیتری کفاف چند روز رانندگی را هم نمی‌دهد.

یکی از معترضان به نام مریم مقدسی که با خودرو شخصی فعالیت می‌کند در این زمینه گفت:

«دولت مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را نه جزء حمل‌ونقل عمومی حساب کرده و نه در قالب آموزشگاه‌ها به آن‌ها سهمیه بنزین داده‌ لذا سهمیه ۶۰ لیتر بنزین کفاف چهار روز فعالیت ما نیست.

به گفته‌ی مربیان، با گران شدن دلار لوازم یدکی اتومبیل نیز گران شده و بخشی از درآمد آموزش را نیز مدیران آموزشگاه‌ها بر می‌دارند در نتیجه مبلغ زیادی برای مربیان باقی نمی‌ماند.

آن‌ها می‌گویند در شرایط عادی درآمد ما ناچیز است، حال اگر قرار باشد هزینه سه برابری بنزین نیز اضافه شود مشکلات ما دوچندان می‌شود.

مربیان گفته‌اند در پی افزایش قیمت بنزین آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور نرخ‌نامه جدیدی تنظیم و به آموزشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند که این ابلاغیه در استان مرکزی به علت ترس از دست دادن مشتری هنوز اجرا نشده است.

در پی تجمع مربیان آموزش رانندگی، محمود نعمتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، وعده داد که مسئله سهمیه بنزین آن‌ها را در ستاد تنظیم بازار مطرح کند.

منبع: رادیو زمانه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یازده − دو =