زنان؛ قربانیان جهل، سنت، مذهب و سرمایه

جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی با موضوع زنان؛ قربانیان جهل، سنت، مذهب و سرمایه با حضور میهمان برنامه؛ «آینده آزاد»، فعال حقوق زنان و عضو حزب چپ ایران (فدائیان خلق) برگزار شد.

برخی از سوالات مطرح شده در جلسه پرسش و پاسخ به این شرح بود : شواهد زیادی وجود دارند که بخشی از حاکمیت که بیشتر روی اخلاقیات جنسی تاکید می کند خودش پابند این اخلاقیات نیست. آیا فکر نمی کنید نوعی عمد در دامن زدن به بروز جنبه های واپسرگرایانه حکومتی با تکیه بر کهنه ترین تعصبات موجود در جامعه متکثر ایران وجود دارد؟ و این خود نوعی تله برای به هرز دادن نیروی اجتماع باشد؟، در ماجرای قتلهای ناموسی در جامعه ایران سنت ومذهب بیشتر تاثیر گذار است یا اختلافات طبقاتی ومشکلات اقتصادی؟، در رسانه های گروهی شاهد هستیم که با مصاحبه با کارشناسان مسائل تربیتی و روانشناسان مورد نظرشان تلاش می کنند جنبه ی فردی، روانی و تربیتی قضیه ی قتل های اخیر را عمده کرده و اولیا و معلمان و فضای مجازی را مسئول این قتل ها معرفی کنند تا بعد اجتماعی اقتصادی مسئله و آسیب شناسی آن به فراموشی سپرده شود و حاکمیت به خاطر کوتاهی در تصویب قوانین و ایجاد کانون ها و مراکز حمایت از قربانیان، مورد انتقاد قرار نگیرد. به نظر شما چگونه باید با این مسئله برخورد کرد؟

این جلسات معمولاً هر جمعه ساعت ۹ شب به وقت ایران به طور موازی در بیش از ده گروه و کانال تلگرامی از جمله گروه ” به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالتخواهان ” ، حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی و کانال تریبون سرزمین من (اجتماعی،سیاسی،فرهنگی) برگزار میشود.

در ادامه فایل‌ های صوتی این جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی آمده است. (این فایل‌ ها را می‌توانید در تلگرام و اینستاگرام گذار نیز دنبال کنید.)

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 3 =