«ویژه برنامه پناهجویان از فراسوی گذار به دموکراسی و داد» شنبه۲۲ آگوست ۲۰۲۰

اجرا برنامه از مریم مرادی ؛

“پناهندگی پدیده ای است که با آغاز و سرکار آمدن حکومت استبداد اسلامی ایران ابعداد گسترده ای پیدا کرد، موج وسیع پناهندگی حاصل فقدان ازادی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی همراه با سرکوب دگراندیشان بوده است.”

گفتگوی “عمر مینایی” با “ناصر کمانگر” پناهجو در ترکیه

“ناصر کمانگر” از پروسه ی شکل گیری شورا گفتند همچنین اشاره کردند به افراد و نهاد هایی که در این مدت با شورا تماس گرفتند و خواستار همکاری با شورا شده اند. ایشان همچنین گفتند در حال حاضر شورا توانسته است ۲۶ معلم زبان برای اموزش پناهجویان در خارج از ترکیه به همکاری دعوت کند، همچنین اقدامات دیگری و درر زمینه های مختلف کمک و یاری به پناهجویان انجام گرفته است که بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتگوی “مریم مرادی” با “یدی بلدی” جامعه شناس

“مریم مرادی” اشاره کردند به سخنان دوستان شورا که از تاثیرات مثبت ان بر روحیه ی پناهجویان گفته بودند.

از “یدی بلدی” پرسیدند راهکار مناسب برای گذار از این شرایط موجود چیست؟

“یدی بلدی” پاسخ دادند “متاسفانه دوستان پناهجو انچنان که باید متحد و متشکل نیستند و این پراکندگی و عدم متشکل شدن باعث اسیب بیشتری به آنها می شود. ایشان از بنیان گزاران شورای هبستگی تقدیر کردند و از پناهجویان خواستند به نیرو و توان خود باور داشته باشند، متشکل شوند تا با کمک انجمن های حقوق بشری در اروپا بتوان کاری کرد.

“مریم مرادی” از ظرفیت و توانمندی پناهجویان از “یدی بلدی”پرسیدند
که ایشان در پاسخ گفتند؛ ” توجه داشته باشید وقتی شرایط و رشد و شکوفایی برای این افراد فراهم شود هزاران انسان دانشمند و توانمند در زمینه های مختلف از درون اینها بیرون می اید، خانم مریم میرزاخانی یکی از این مهاجران بود که فرصت پیدا کرد و شکوفا شد”.

شرح مفصل این گفتگو های را در لینک های زیر ملاحظه بفرمایید

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 2 =