همایش همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد؛ یک‌شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰. گفتگوی “رضا بدیعی” با “اسفندیار منفردزاده” و “عمر مینایی”

بخش دوم

ابتدا “عمر مینایی” اخبار و گزارشات کارگری در هفته‌ی گذشته را ارائه دادند.

در این بخش آمده ‌است؛ -مرگ چند کارگر به علت ایمنی محیط کار

-اخراج چندین کارگر در هفته گذشته

-حقوق‌های معوقه بخشی زیادی از مراکز کاری و در راس آن‌ها کارگران شهرداری‌ها که برای حقوق معوقه خود دست به اعتراض و اعتصاب زده‌‌اند.

در ادامه “رضا بدیعی” مدیر سامانه‌ی گذار در رابطه با وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران چنین گفت: این حکومت وضعیت این کشور پهناور و با فرهنگ چند هزار ساله را به جایی رسانده است که بیم تکه پاره شدن آن توسط بیگانگان می‌رود. مردم ایران از استبدادی دیرپا، رنج می‌برند و در حال حاضر این استبداد اسلامی مذهبی نه تنها قدمی برای مردم ایران برنداشته‌ بلکه مانع اصلی پیشرفت جامعه ایران هم شده است.
ایشان گفتند: استبداد چه در قالب حکومت دینی باشد و یا هیتلر و موسولینی، ضد بشری است و تاکید کردند که تغییر و تحول و گذار از استبداد به دست خود مردم ایران شکل می‌گیرد و مردم باید خود بر سرنوشت خود حاکم و تصمیم گیرنده باشند.

در ادامه این برنامه آقای “اسفندیار منفردزاده” سخنانی ایراد کردند که خلاصه آن‌ را ملاحظه می فرمایید.
ایشان به قتل جوان مشهدی در ایران و جورج فلوید در امریکا اشاره کردند و گفتند: که خامنه‌ای به قتل جورج فلوید خرده گرفت و متلک پراکند در صورتی که این ماجرا در ایران هم اتفاق افتاد.
ایشان به اعدام‌ها و کشته شدن مردم توسط حکومت در خیابان‌ها اشاره کردند و گفتند: مردم این شکل از خشونت را دیدند ولی به تماشا نشستند.
آقای “منفردزاده” در ادامه گفتند: من امروز به دنبال چه باید کرد هستم، آمده‌ام تا ببینم چگونه می‌شود این نظام را از بیخ و بن کشید.
کسانی باید در این همایش شرکت کنند که پیش‌شرط مشارکت برای ریشه‌کن کردن تمام ریشه‌های نهادهای ریز و درشت این نکبت ۴۲ ساله را پذیرفته باشند.
همچنین گفتند: من سال‌ها قبل گفتم هیچ، چند گروهی به تنهایی حریف این نظام برای تغییر و براندازاش نمی‌شود.

در ادامه “رضا بدیعی” گفتند: اگر نقد بر گذشته نباشد، همچنان‌که آقای منفردزاده توضیح دادند اشتباهات گذشته تکرار می‌شوند.

ایشان آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی را دو مطالبه اصلی برای مردم دانستند.

“رضا بدیعی” گفت: فروپاشی یک استبداد، الزاما دموکراسی را به دنبال نمی‌آورد.
سامان‌دهی جنبش درون کشور است که تغییرات بنیادی را به وجود می‌آورد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

11 − 4 =