همایش همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد؛ یک‌شنبه ۸ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹

بخش اول

“رضا بدیعی” مدیر سامانه گذار گفتند؛ استبداد دیکتاتور اسلامی به خیال خود می‌پندارد که با انتخاب “بایدن” هنوز می‌تواند به جنایات ننگین خود ادامه دهد اما پیام کنشگران به آنها این است که؛ “خیال خام نداشته باشید، پیروزی مردم ایران نزدیک است.” مرگ استبداد دیکتاتور اسلامی فرا رسیده و استقرار حاکمیت مردم، عدالت اجتماعی و استقرار دموکراسی و داد در ایران نزدیک است.

ایشان در ادامه گفتند: مردم ایران بیش از صد سال است تحت سلطه‌ی استبداد جنایتکار، ویرانگر و وابسته به بیگانه قرار دارند. اما همچنان برای رسیدن به آزادی، دموکراسی و حق انسانی برای اداره‌ی امور کشور خود تلاش و مبارزه می‌کنند. با وجود هزاران جان باخته، شکنجه و اعدام مبارزه برای عدالت، برابری، حقوق بشر و حداقل‌های انسانی همچنان ادامه دارد.
ایشان در ادامه به تحولات و انتخابات در آمریکا پرداخت و گفتند: این تحولات نشان داد که دموکراسی نبض تپنده جامعه انسانی است. مستبدین، دیکتاتورها، نژادپرست‌ها و کسانی ‌که در جوامعی مثل آمریکا نفرت پراکنی می‌کنند بدانند در مقابل سیل خروشان جامعه انسانی و برابری طلب محکوم به شکست هستند.
همچنین تاکید کردند؛ امر آزادی، برابری و نظام دموکراتیک باید فقط توسط مردم ایران صورت بگیرد.

در ادامه این برنامه “مروری بر مهمترین رویدادها هفته” را با تهیه و اجرا مریم مرادی می‌شنوید.

خانم “مریم مرادی” فعال حقوق بشر، به وقایع آبان سال ۱۳۸۹ اشاره کردند و گفتند: ماه آبان روزهای مهم تاریخی را برای ما رقم زده ‌است. یادمان “ستار بهشتی” کارگر وبلاگ ‌نویس در ۱۳ آبان و یادمان کشتار بی‌رحمانه معترضین آبان ۱۳۹۸ در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت شده‌اند.
“مریم مرادی” در رابطه با گزارش “جاوید رحمانی” در مورد نقض حقوق معترضان در ایران گفتند: در این گزارش به شکنجه، کشتار و فشارهای روحی و روانی بر خانواده‌های جان باختگان پرداخته شده است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

چهار × 1 =