جلسه‌ی پرسش و پاسخ تلگرامی؛ با موضوع “تلاش برای جهانی عادلانه،” مهمان برنامه: “مهدی ابراهیم زاده” مسئول روابط بین‌الملل حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

جمعه ۲۳ آبان ۹۹ برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰

برخی از سوالات مطرح شده در جلسه‌ی پرسش و پاسخ به این شرح بود:

حزب چپ ایران اقتصاد مختلط دولتی، تعاونی و خصوصی را شکل مناسب سازماندهی نظام اقتصادی ایران می‌داند.
چگونه با این سیستم که خود نیز بخشی از نظام سرمایه‌داری جهانی است می‌توان برای جهانی عادلانه تلاش کرد؟

به نظر می‌رسد که روابط حزب توده ایران با احزاب چپ و کمونیستی جهان بسیار گسترده‌تر است. آیا بین حزب چپ و حزب توده ایران برای ارتباط گیری با احزاب چپ و مترقی دنیا همراهی و همکاری‌ وجود دارد؟ اگر نه؟ چه موانعی برای این همکاری وجود دارد؟

اگر ممکن است لطفا یک گزارش کوتاه هم از دیدار اخیرتان با پارلمان اروپا بدهید، آن را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

شما چه توضیحی به نیروهای بین المللی در رابطه با دوگانگی ماهیت ضد امپریالیستی حاکمیت ایران و همراهیش با سیاست‌های نئولیبرالیستی که منجر به موضع‌گیری‌های ضد مردمی در ایران می‌شود، ارائه می‌کنید؟

آیا خودتان (منظور حزب چپ است) به عنوان یکی از پیشگامان جنبش چپ از جایگاهی که بعد از ۴۲ سال در آن قرار دارید راضی هستید واقعا می‌توانید به جرات ادعا کنید که دارید برای کارگران و زحمت‌کشان ایران تلاش می‌کنید؟

آیا تلاشی شده که حزب چپ ایران، ادبیات سیاسی حزب چپ آلمان را به فعالین چپ ایران انتقال دهد، تا نقاط تلاقی هدفمند این دو حزب، روشن گردد؟

این‌جلسات هفتگی در کانال و گروه‌های تلگرامی متعدد برگزار می‌شود از جمله گروه “به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالت خواهان.”

در ادامه فایل‌های صوتی این جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی آمده‌است. (این فایل‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سامانه گذار نیز دنبال کنید.)

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

هشت + پنج =