مردم آمریکا با شرکت وسیع و بی‌نظیر در این انتخابات، حرمت و ارزش دموکراسی را در آمریکا پاس داشتند

شنبه ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با اول آذر ۱۳۹۹

در این نشست دکتر “منیژه بدیعی” روانشناس و فعال در حوزه زنان به گفتگو درباره ترامپیسم با مروری بر انتخابات آمریکا پرداختند.

پدیده ترامپ و انتخابات اخیر امریکا بحث داغ محافل رسانه‌ای و تحلیل‌گران در هر سوی این جهان پهناور است.

خانم دکتر “منیژه بدیعی” که خود در امریکا زندگی می‌کند و ماجرا را از نزدیک دنبال کرده‌است، از وضعیت موجود برایمان می‌گوید: کسانی که به ترامپ در سال ۲۰۱۶ رای دادند بیشتر سفید پوست بودند چون از رنگین‌پوستان می‌ترسند. همچنین تصور می‌کردند ترامپ از نظر مالی کمکشان می‌کند و زمینه را برای پولدار شدن بخش وسیعی از مردم سفید پوست آماده می‌کند. این حس برتری نژادی ضمن اینکه آقای ترامپ را به قدرت رساند باعث شکاف در جامعه امریکا هم شد.
از نظر روان شناسی انسانهایی که ضعیف نفس هستند برای رسیدن به آرزوهایشان متکی به اهرم‌های برتر از خود می‌شوند و خیال می کنند که بعضی افراد نیروی بسیاری برای کنترل دیگران دارند. به همین خاطر سرنوشت خود را به دست آنها می‌سپارند.

خانم “منیژه” در ادامه گفت: ترامپ نه تنها به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرد بلکه خیلی کارهای ناپسند هم انجام داد. از جمله؛ جداسازی بچه‌هایی که از مکزیک آمده بودند از خانواده‌هایشان‌، بسیاری از این بچه‌ها هنوز نتوانسته‌اند خانواده خود را پیدا کنند و در جایی بدتر از زندان نگه‌داشته می‌شدند.

همچنین خانم دکتر “منیژه” در رابطه با انتخابات اخیر گفتند: با وجودی که انتخابات این دوره خیلی خوب پیش رفته ‌است اما آقای ترامپ آن ‌را زیر سوال می‌برد. در واقع ترامپ به ارزش دموکراسی در امریکا صدمه وارد کرده است.

وی در رابطه با نقش و حضور فعال مردم امریکا در این انتخابات گفت: مردم قبلا فکر می‌کردند اگر هم در انتخابات شرکت نکنند اشکال ندارد اما با روی کار آمدن ترامپ و عملکردهای منفی او، جامعه امریکا بیدار شد.

ایشان در خاتمه رو به جوانان ایرانی که در امریکا زندگی می‌کنند گفتند: ما نباید سیاست زده شویم، باید با حضور فعال در جامعه، بهترین گزینه که بتواند کرامت انسانی و دموکراسی را پاس بدارد، انتخاب و حمایت کنیم.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

3 × دو =