جلسه‌ی پرسش و پاسخ تلگرامی با موضوع “از دانشجویانی که پیش پای نیکسون قربانی شدند تا قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای‌.” مهمان برنامه؛ “دکتر ناصر زرافشان” از چهره‌های درخشان جنبش چپ، نویسنده و حقوقدان برجسته میهنمان

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ برابر با ۴ دسامبر ۲۰۲۰

برخی از سوالات مطرح شده در جلسه‌ی پرسش و پاسخ به این شرح بود:

قربانیان قتل‌های سیاسی در ایران چه تعداد بودند؟

بین قتل‌های سیاسی در ایران پس از انقلاب و قتل‌های زنجیره‌ای چه تفاوتی هست؟

آیا جزئیاتی از اعترافات عاملین قتل‌ها (عالیخانی، کاظمی، خسرو براتی و…) به یاد دارید که مجموعاً به قتل چند نفر اعتراف کرده‌اند؟

با توجه به شرایط کنونی آیا می‌توان انتظار داشت که قتل‌های زنجیره‌ای به اشکال دیگری ادامه داشته باشد؟ از جمله اعدام احمد رضا جلالی؟

آیا دستگیری‌های اخیر نویسندگان “کانون نویسندگان ایران،” ادامه همان تلاش برای سرکوب کانون (که در قتل‌های زنجیره‌ای به نظر می‌رسید که یکی از اهداف جنایتکاران بود) نمی‌باشد؟

در لیست ۳۴ نفره حضرتعالی که در روزنامه آبان منتشر شد، نام اشخاصی مانند “مجید رنجبر” و “خسرو بشارتی” دیده می‌شود.
مجید رنجبر که بود؟ خسرو بشارتی به چه دلیل کشته شد؟ آیا از جزییات پرونده این دو اطلاعی دارید؟

با توجه به تحولات شتابناک در جامعه ایران به خصوص به دلیل اوج گیری جنبش‌های کارگری و جنبش‌های اعتراضی از جمله رخدادهای آبان ماه و همچنین دخالت خارجی در مورد ترورهایی که اخیرا در مورد ترور فخری نژاد انجام شد، آیا شما احتمال نمی‌دهید که دوباره با یک دوره سیاه از قتل‌ها و ربایش‌های امنیتی روبه رو باشیم و سرکوب‌های هدفمند امنیتی در دستور کار قرار بگیرد؟

این جلسات هفتگی در کانال و گروه‌های متعدد برگزار می‌شود از جمله گروه “به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالت‌خواهان.”

در ادامه فایل‌های صوتی این پرسش و پاسخ تلگرامی آمده‌است. (این فایل‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سامانه گذار نیز دنبال کنید.)

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

2 × سه =