با پراکندگی و کار فرقه‌ای به هیچ کجا نخواهیم رسید.

برنامه “گفتمان نوین دموکراسی و داد” از سامانه فراسوی گذار از استبداد به دموکراسی و داد به منظور بررسی، تحلیل و تفسیر گذشته و حال، برای استقرار دموکراسی و داد است.

شنبه ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با ۶ دی ماه ۱۳۹۹، در بخش اول این نشست میزبان “دکتر منصور فرهنگ” استاد دانشگاه و نماینده ایران در سازمان ملل متحد پس از انقلاب ۵۷ هستیم.

دکتر فرهنگ توضیح دادند که؛ موضوع حقوق بشر تا قبل از انقلاب بسیار محدود و تنها مورد توجه عناصر خاصی قرار می‌گرفت و اکثر مبارزان به آن بعنوان یک اصل توجه نداشته‌اند.

همچنین ضمن اشاره به مقاله اخیر خود درباره موضوع “چه باید کرد؟” چنین پیشنهاد دادند که؛ چگونه می‌توان عفو بین‌الملل و یا دیده‌بان حقوق بشر ایرانی بسازیم که نه فقط از حقوق بشر دفاع کند بلکه در ترویج فرهنگ حقوق بشر نیز فعال باشد. یک نهاد مردمی، از جامعه ایرانیانی که در خارج از کشور هستند. هم اکنون حدود هفت میلیون نفر ایرانی خارج از کشور زندگی می کنند.

دکتر فرهنگ وجود این حجم عظیم پناهندگان ایرانی را زمینه مناسبی برای شکل گیری این نهاد برآورد کردند.

ایشان در ادامه گفتند؛ مبارزه زنان ایران جالب‌ترین و امیدوار کننده‌ترین مبارزه برای حقوق بشر و برابری جنسیتی نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی منطقه است.
همچنین تاکید کردند که؛ برای حمایت از حقوق بشر در ایران از جمله حقوق پناهندگان، آزادی قومی، ملی و مذهبی نیازمند به‌وجود آوردن یک تشکیلات بین‌المللی هستیم. با پراکندگی و کار فرقه‌ای به هیچ کجا نخواهیم رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

16 + دو =