ویژه برنامه همبستگی جهانی با پناهجویان؛ آقای بایدن پیمان ضد مهاجرتی ترامپ را لغو کرد

ویژه برنامه “همبستگی جهانی با پناهجویان” را هر هفته می‌توانید از سامانه گذار دنبال کنید. این برنامه شنبه‌ها از سامانه فراسوی گذار از استبداد به دموکراسی و داد، با حضور جمعی از پناهجویان و مدافعین حقوق پناهجویی برگزار می‌شود.
در این برنامه ضمن بررسی مسائل و مشکلات پناهجویان به تحلیل و ارائه راهکار، به منظور دستیابی به اتحاد و همبستگی جهانی با پناهجویان پرداخته می‌شود.
شنبه ۶ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، در بخش دوم برنامه “عمر مینایی” سخنگوی شورای همبستگی با پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه گفتند؛ متاسفانه امروز در سراسر جهان بیش از ۸۰ میلیون انسان به علت جنگ، خشونت‌های فرقه‌ای، حکومت‌های استبدادی و… مجبور به فرار از محل زندگی خود شده‌اند، اما تعداد کمی موفق به دریافت اسکان مجدد می‌شوند. بقیه در نقاط دیگر کشور خود یا کشورهای دیگر سرگردانند.

سپس ایشان از آقای “یدی بلدی” جامعه‌شناس و فعال حقوق‌بشر خواستند تا وضعیت و چشم‌انداز وضعیت پناهجویان را باتوجه به تغییرات اخیر در امریکا بیان کنند.
جناب بلدی اظهار نمودند که؛ کشورها با توجه به منافع حکومت خود سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند، البته ممکن است که با روی‌کار آمدن بایدن و برای آن‌که چهره مردمی از خود نشان دهد تصمیماتی در ارتباط با پذیرش پناهجویان در ترکیه اتخاذ گردد، اما این هم بستگی به شرایط و تغییر و تحولات پیش‌رو دارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

14 − 9 =