ویژه برنامه همبستگی جهانی با پناهجویان؛ فساد و استبداد حکومت اسلامی باعث فرار و مهاجرت مردم ایران شده است

ویژه برنامه “همبستگی جهانی با پناهجویان” شنبه‌ها از سامانه فراسوی گذار از استبداد به دموکراسی و داد، با حضور جمعی از پناهجویان و مدافعین حقوق پناهندگی برگزار می‌شود.
در این برنامه ضمن بررسی مسائل و مشکلات پناهجویان به تحلیل و ارائه راهکار به منظور دستیابی به اتحاد و همبستگی جهانی با پناهجویان پرداخته می‌شود.

شنبه ۱۳ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، در این بخش از برنامه “عمر مینایی” سخنگوی شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه به همراه “یدی بلدی” جامعه شناس و فعال حقوق پناهندگان، به وضعیت پناهندگی و چرایی خروج مردم از کشور پرداختند.

جناب بلدی با بیان اینکه این حکومت در ابتدا با دروغ و فریب روی کار آمد گفت؛ خمینی قول برقراری آزادی احزاب و گروهای سیاسی٬ آزادی مذاهب و تامین شرایط اقتصادی بهتر برای مردم ایران را داد و آن‌ها را به سمت حکومت خود کشاند. اکنون پس از گذشت ۴۲ سال می‌بینیم که مردم چنان در تنگنا قرار گرفته‌اند که مجبور به فرار از کشور شده‌اند.

ایشان در ادامه گفت: برگزیدن مسیر مهاجرت و پناهندگی راه‌حل مناسبی نیست. ماندن در کشور و تلاش برای شرایط و وضع موجود مناسبترین راهکار است.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 3 =