همایش همراهان مردم ایران؛ مردم ایران سال‌هاست برای آزادی و عدالت اجتماعی مبارزه می‌کنند

همایش سراسری همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد در روز یکشنبه ۲۸ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۸ فروردین ۱۴۰۰، با شرکت جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی برگزار شد.
در بخش اول این نشست “رضا بدیعی” مدیر سامانه گذار توضیح دادند که؛ ملت ایران سال‌هاست برای استقلال می‌جنگند و بها می‌دهند. اما هنوز کشور ما درگیر استبداد و بیگانگان است. امروز مردم ایران در نقطه فراز تاریخی قرار گرفته‌اند که این بار آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی توسط مردم ایران بدون دخالت بیگانه و با همراهی مبارزین آزادی‌خواه و عدالت‌جو مستقر خواهد شد.

در ادامه این برنامه گزارشی از وضعیت پناهجویان در ترکیه توسط “مهسا نسیم‌دوست” عضو شورای همبستگی پناهجویان ایرانی در ترکیه ارائه شد. ایشان اظهار نمودند که؛ به همراه سایر اعضا در این شورا سعی می‌کنیم حقایق و واقعیت‌های مربوط به پناهجویان و پناهندگان را آنگونه که هست انعکاس دهیم تا دیگر نهادها و سازمان‌های حقوق‌بشری نیز در کنار ما قرار بگیرند.

در پایان بخش اول این نشست گزارشی از وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم ایران در سال گذشته (۱۳۹۹) توسط “عمر مینایی” فعال جنبش کارگری ارائه گردید. که به موضوعاتی همچون تهدیدهای مستمر به اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم، کشتار کولبران و سوختبران، معضل کودکان کار، بیکاری، وضعیت بسیار بد زندان‌ها و… پرداخته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

چهار × چهار =