همایش همراهان مردم ایران؛ مردم ایران این‌بار سرنوشت خود را به دست خود رقم خواهند زد

همایش سراسری همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد در روز یکشنبه ۲۸ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۸ فروردین ۱۴۰۰، با شرکت جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی و حقوق بشری برگزار شد.

در بخش سوم این برنامه گفتگوی رضا بدیعی با “امیر هوشنگ ممتاز” یکی از شخصیت‌های ملی کشور را درباره کارزار نه به جمهوری اسلامی می‌شنویم. به گفته ایشان امضا کردن قدمی است برای مبارزه اما کافی نیست. ایشان همچنین گفتند؛ یکی از مهمترین پایه‌های دموکراسی تشکیل احزاب است، احزابی که باید راهکارها را مشخص کنند.

در ادامه نیز صحبت‌های “عمر مینایی” درباره اعتراضات مردم، گسترش این اعتراضات و گذار مردم معترض از جناح‌های درون و بیرون حکومتی که همگی در جهت حفظ این سیستم و یا استبدادی دیگر تلاش می‌کنند، را می‌شنویم.

ایشان در ادامه گفتند؛ یکی از عوامل شکست انقلاب ۵۷ این بود که مردم نمی‌دانستند چه می‌خواهند، اما امروز می‌دانند چگونه سرنوشت خود را رقم بزنند. مردم مبارز و رنج‌کشیده ایران علاوه بر نه به جمهوری اسلامی، برای رسیدن به آزادی، عدالت اجتماعی و برابری مبارزه می‌کنند.

“راحله طارانی” میهمان دیگر برنامه هم به ۴۲ سال پیش اشاره نمودند و هشدار دادند که باید با مطالعه و هم‌فکری بدانیم که چه می‌خواهیم تا دوباره تاریخ را با اشتباهی دیگر تکرار نکنیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

چهار × 5 =