اخبار زندانیان سیاسى و عقیدتى از رادیو فرهنگ ١۶ خرداد ماه ١۴٠٠تهیه و اجرا: محبوبه جاهدى فر

١-محمد خنیفر، حامد حمدانى و یوسف ثعالبى، سه تن از فعالان کارگرى شرکت نیشکر هفت تپه روز شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۰، در پنجمین روز اعتصاب بازداشت شدند.فعالان کارگری قبل از بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

 

٢-حیدر قربانی، فعال کارگری اهل کامیاران، به تحمل دوران حبس محکوم شد.

این فعال کارگری توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار از بابت اتهاماتی از جمله «عضویت در دسته یا جمعیت و یا شعبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده است» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

٣-واحد علی‌ نژاد زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه، از زندان نقده به زندان اشنویه منتقل شد. آقای علی نژاد در شهریورماه سال ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت ۶ سال حبس خود بازداشت و به زندان نقده منتقل شد

 

۴-محمد ترکمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه، به تیپ ۴ این زندان منتقل شد. وی هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن بسر می‌برد. آقای ترکمانی از بهمن ماه ۹۹، دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می کند.

 

۵-روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه، حسین هاشمی، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ که از روز سه شنبه ۱۱ خردادماه به صورت تنبیهی در تیپ ۴ این زندان به سر می‌برد، توسط زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آقای هاشمی همزمان با انتقال خود به این محل دست به اعتصاب زده است.

 

۶-کیومرث سلوکی، معلم ساکن مشهد روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

 

٧-محمد ایران نژاد، شهروند ساکن تهران، روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. آقای ایران نژاد در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود.

 

٨-وحید دانا و سعید عابدی، شهروندان بهائی ساکن شیراز، روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شدند. این شهروندان در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر در منازل خود، پس از تفتیش محل و ضبط لوازم شخصی بازداشت شده بودند.

 

٩-رحیم رفعتی و رحمان تابش، زندانیان سیاسی روز دوشنبه ۱۰ خردادماه از زندان نقده به زندان اشنویه منتقل شدند. این شهروندان هر یک پیشتر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به ۳ سال و ۷ ماه حبس محکوم و اسفندماه ۹۹ جهت تحمل حبس راهی زندان نقده شدند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

5 + 1 =