همایش همراهان مردم ایران؛ جنبش زنان از دوران مشروطه آغاز و همچنان ادامه دارد

همایش سراسری همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد در روز یکشنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ برابر با ۶ تیرماه ۱۴۰۰، با شرکت جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی برگزار شد.
این برنامه برای گذار خشونت‌پرهیز از نظام استبدادی و ضدبشری جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به دموکراسی و داد تلاش و مبارزه می‌کند.

در بخش دوم این برنامه، مریم مرادی درباره جنبش زنان گفتند؛ جنبش زنان به تحول اجتماعی معتقد است. در پاسخ به این پرسش که جنبش زنان چگونه می‌تواند این تحول را ایجاد کند باید گفت؛ «این جریان از دوران مشروطه‌خواهی تا انقلاب ۱۳۵۷ و از ابتدای دهه هفتاد شمسی تا کنون بارها و بارها فراز و فرود جنبش‌های مدنی به ویژه در بیست و چند سال اخیر را تجربه کرده و هربار ققنوس‌وار از خاکستر خود سر بلند کرده و یاران‌اش از درون همین خاکستر به پا می‌خیزند. این جریان به راهی معتقد است که آن هم یک تحول اجتماعی مستقل برابری‌خواه و در پیوند با مطالبات جنبش‌های عمومی است. این جریان با تقویت نهادهای مدنی و تسخیر سپهر عمومی توان حفظ استقلال خود را خواهد یافت و همراه با جامعه مدنی ایران و خانواده جهانی حقوق بشر دستیابی به دموکراسی را میسر می‌داند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

بیست − شش =