بازداشت کوتاه مدت پدر و مادر نوید و وحید افکاری توسط نیروهای امنیتی

پدر و مادر نوید و وحید افکاری، همزمان با روز بزرگداشت «کوروش» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس اقدام به از ضبط بنرهایی از عکسهای نوید و وحید و کیک و ماشین پدر این دو برادر کردند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد؛کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی؛ پدر و مادر نوید و وحید افکاری روز جمعه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۰، همزمان با روز بزرگداشت کوروش توسط شماری از نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند.

بازداشت این شهروندان در مسیر مزار نوید افکاری و توسط ۱۵ نیروی امنیتی صورت گرفته است. نیروهای امنیتی هنگام بازداشت اقدام به ضبط عکس‌های نوید افکاری، کیک و ماشین پدر نوید افکاری کردند.

نوید افکاری به همراه دو برادر دیگرش وحید و حبیب، سه برادر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، بودند که دادگاه انقلاب و کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه آنها را به احکام اعدام، زندان و شلاق محکوم کرد.

نوید افکاری سنگری، به اتهام قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اتهام «محاربه» و «شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷» به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

برادران افکاری سنگری، به اتهامات «تشکیل گروه»، «قتل یک نیروی امنیتی»، «شرکت در اعتراضات» و… توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه در مجموع به ۲ حکم اعدام، ۸۸ سال حبس و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

بر اساس رای صادره، نوید(فرشید) افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

اتهامات انتسابی علیه برادران افکاری سنگری، «فساد فی الارض از طریق ارتکاب به تشکیل دسته و گروه چهار نفره معاند نظام و اداره کردن آن با قصد بر هم زدن امنیت کشور» و قتل یک بسیجی به نام «حسن ترکمان» عنوان شده است.

بر اساس گزارشات، نوید و وحید افکاری روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری روز پنج شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک × پنج =