مرگ یک زندانی در پی مبتلا به کرونا و تخلیه چشم در زندان خوی / دستبند و پا بند وی تا زمان مرگ باز نشد

ایرج علی زاده، زندانی محبوس در زندان خوی در پی ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان منتقل شد ولی به دلیل  تزریق داروی اشتباه یک چشم وی تخلیه شد و نهایتا جان خود را از دست داد. وی تا هنگام مرگ تحت شرایط سخت با دستبند و پا بند به تخت به بیمارستان بسته شده بود.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد؛ به نقل از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ بنام ایرج علی زاده فرزند علاالدین اهل «روستای واج واج» از توابع سلماس، محبوس در زندان خوی، روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰، در پی مبتلا شدن به کرونا و منتقل نمودن وی به بیمارستان به دلیل تزریق داروی اشتباه که منجر به تخلیه یک چشم وی شد و این زندانی نهایتا جان خود را از دست داد. او تا هنگام مرگ تحت شرایط سخت با دستبند و پا بند به تخت بیمارستان بسته شده بود.

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه ۲۱ مهر ایرج علی زاده، به کرونا مبتلا شد و بدلیل شرایط نامساعد جسمی از زندان به بیمارستان خوی منتقل گردید.

پزشکان در بیمارستان به ایرج علی زاده آمپول کوروتون و پنی سیلین تزریق کردند و این تزریق منجر به بروز علائم قارچ سیاه در این زندانی شد.

پزشکان شهر خوی بعد از تشخیص علائم «قارچ سیاه» نامبرده را به بیمارستان خمینی در ارومیه منتقل کردند و تصمیم به تخلیه یک چشم این زندانی بر اثر قارچ سیاه گرفتند.

متاسفانه با پیشرفت عفونت در بدن و سرایت به مغز، در روز پنجشنبه ۶ آبان در حالی که ایرج علی زاده چند روز در کما بود، جان‌سپرد.

شایان ذکر است در تمام مدت بستری و عمل جراحی، این زندانی با دستبند و پابند و چهار مامور نگهبان به تخت بیمارستان بسته شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

6 + ده =