سندیکاهای کارگری سوئد با انتشار اطلاعیه‌ای خواهان بسته شدن پرونده اسماعیل عبدی، لغو حکم زندان و آزادی بی قید و شرط او شدند

بیش از شش سال از دوره‌ی محکومیت اسماعیل عبدی دبیر رسمی آموزش و پرورش در ایران می‌گذرد و همچنان خبری از آزادی او در دست نیست.

اسماعیل عبدی به اتهام سرپرستی اعتراضات کشوری معلمان و دبیرکلی کانون صنفی معلمان در دو پرونده جمعا به ۱۶ سال حبس محکوم شده است.

دوره ی محکومیت این عضو شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان از تیر ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. این در حالیست که او با انواع بیماریها همچون آسم و فشارخون دست به گریبان است و تا کنون سه بار در اعتراض به صدور احکام امنیتی برای فعالان صنفی معلمان و کارگران اعتصاب غذا کرده که موجب تشدید بیماریهای او شده است.

این اولین بار نیست که در ایران دفاع از حقوق معلمان و کارگران مشمول صدور چنین احکام ظالمانه ای می شود.
اسماعیل عبدی برای افزایش حقوق معلمان که همچون کارگران در ایران زیر خط فقر و به دشواری روزگار می گذرانند فعالیت کرده و زندانی شده است. همچنین ما بر این باوریم که ایشان برای دفاع از آموزش و پرورش رایگان و برابر برای همه ی کودکان ایران و اعتراض به خصوصی سازی و کالایی شدن آموزش در ایران در قالب یک اتحادیه فعالیت کرده است. صدور این احکام و پافشاری لجوجانه بر اجرای آنان بسیار ظالمانه و مغایر با رعایت ابتدایی ترین حقوق انسانی و مقاوله نامه های بنیادین سازمان جهانی کار است.

ما مصرانه از شما می خواهیم که این احکام را که هیچ مبنای قضایی، حتی بر اساس قوانین برسمیت شده خودتان، ندارد را فورا لغو و اسماعیل عبدی را بدون هیج قید و شرطی از جمله سپردن وثیقه مالی آزاد کنید. پرونده قضایی اسماعیل عبدی باید به طور کامل بسته شود.

ما از شما می خواهیم که به جای صدور حکم زندان برای معلمان معترض خواستهای برحق آنان که از جمله در اعتراضات سراسری اخیر در هشتاد شهر ایران به صراحت اعلام شده است را عملی کنید.

ما بادقت و پیگیرانه سرنوشت پرونده قضایی اسماعیل عبدی را دنبال می کنیم و با استفاده از روابط بین المللی خود با نهادهای حقوق بشری و اتحادیه های کارگری برای حمایت بین المللی از این خواست از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

ما با جدیت خواهان موارد زیر هستیم :
آزادی فوری همه فعالین کارگری زندانی
تصویب و اجرای مقاوله نامه‌های حقوق بشر سازمان ملل، مقاوله نامه۲٣ و مقاوله نامه های ٨٧ و ٩٨ سازمان جهانی کار، سازمانهای کارگری سندیکایی و نمایندگان منتخب و اعضای آنها بدون ترس از خشونت، تهدید زندان و اخراج از کار اجازه فعالیت داشته باشند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد/ایران:
سازمان مرکزی کارگران سوئد، ال او
سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد
اتحادیه فلز سوئد
اتحادیه کمونال (شهرداریها)
اتحادیه سراسری معلمان سوئد
استکهلم ١۵ نوامبر ٢٠٢١

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج − 5 =