تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی «نینا» مقابل فرمانداری سیرجان

کارگران بیکار شده‌ی کارخانه روغن نباتی «نینا» در اعتراض به وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان فرمانداری سیرجان دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد؛ روز دوشنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۰،  حدود ۳۵۰ نفر ازکارگران بیکار شده‌ی کارخانه روغن نباتی «نینا» در اعتراض به وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان فرمانداری سیرجان دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران قراردادی شاغل در کارخانه روغن نباتی «نینا» سیرجان در استان کرمان دست‌کم سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و خواستار بازگشایی محل کار خود هستند.

گفته می‌شود کارگران این واحد تولیدی که در مجتمع کارخانجات فریکو واقع در منطقه ویژه‌ی اقتصادی سیرجان واقع شده، از شهرها و روستاهای همجوار در این کارخانه مشغول کار هستند، به دلیل مطالبات معوقه با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از کارگران درباره وضعیت شغلی خود گفت: در حال حاضر سه ماه است به دلیل تعطیلی موقت کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید کاری برای انجام ندارد.

او پیرامون مطالبات معوقات بیمه‌ای خود و همکارانش نیز گفت: همزمان با تعطیلی موقت کارخانه حقوق و بیمه کارگران پرداخت نشده و در خصوص پرداخت بیمه تکمیلی نیز مشکلاتی وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

هفت − هفت =