اعتراضات گسترده و سراسری تنها راه تحقق مطالبات ما مردم ایران است

امروز یازدهم آذر ماه با فراخوان شورای هماهنگی کانونهای صنفی فرهنگیان، معلمان در تداوم اعتراضات سراسری خود در بیش از هفتاد شهر دست به تجمعات پرشوری زدند و خواهان تحقق مطالبات خود شدند. همزمان با تجمع سراسری معلمان، کارگران نیز اقدام به تجمعات اعتراضی در برخی نقاط کشور کردند که در این میان اعتصاب و اعتراض کارگران معدن سونگون بیش از همه توجهات را به خود جلب کرد.

تداوم چنین تجمعات گسترده ای در پی سرکوب خونین کشاورزان و مردم اصفهان بار دیگر نشان داد دیگر هیچ درجه ای از سرکوب نمیتواند در برابر سیل خروشان جنبش مطالباتی کارگران و معلمان و توده های ستمدیده مردم سد سکندری ایجاد کند.

امروز جوش و خروش جنبش مطالباتی و آزادیخواهانه، تمامی طبقات و لایه های اجتماعی کشور را در بر گرفته و حکومت با موج سهمگینی از اعتراضات صنفی و مدنی و سیاسی مواجه است.

چنین وضعیتی در یک جامعه ۸۷ میلیونی و کشوری ثروتمند، تماما حاصل سیاستهای ویرانگرانه ی اقتصادی و اجتماعی سیاسی حکومتگرانی است که همچنان مشغول تداوم سیاستهای تاکنونی خود هستند و هیچ اراده ای در آنها برای توجه و رسیدگی به مطالبات مردم ایران دیده نمی‌شود.

از همین روست که اینک و به معنای واقعی کلمه، هر درجه از بهبود شرایط و تحقق مطالبات ما کارگران، معلمان، کشاورزان و دیگر توده های ستمدیده مردم ایران، در دستان توانمند خود ما در کف خیابانهاست.

برگرفته از صفحه اینستاگرام جعفر عظیم‌زاده

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

19 − یازده =