تولید جوراب‌های حاوی کلمات توهین‌آمیز خطاب به بزرگان اهل سنت

جوراب‌های حاوی کلمات توهین‌آمیز خطاب به بزرگان اهل سنت

رسانه‌های داخلی از تولید جوراب‌هایی حاوی کلمات توهین‌آمیز خطاب به بزرگان و علمای اهل سنت، خبر می‌دهند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد به نقل از الفباخبر، یک مجموعه تولیدی ناشناس پوشاک در داخل کشور، اقدام به تولید جوراب هایی بسیار تفرقه انگیز، خطرناک و مشمئز کننده کرده و عوامل این تولیدی، در حال توزیع زیرپوستی این محصولات، در میان برخی شهروندان، در تهران و شهرستان‌ها هستند.

جوراب‌هایی که اسامی شماری از شخصیت‌های مورد احترام خواهران و برادران اهل سنت در کف آنها چاپ و حک شده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که خبرنگار الفباخبر، اطلاع یافت، افرادی ناشناس در تهران، در حال توزیع رایگان جوراب‌هایی در رنگ‌های مختلف بین برخی شهروندان هستند؛ در نگاه اول شاید این اقدام، خداپسندانه و در راستای خیر عمومی قلمداد می‌شد، اما موضوع اصلی این بود که این جوراب‌ها، جوراب‌های خاصی بودند و بوی تعفن می‌دادند.

در بررسی این جوراب‌ها مشخص شد که در قسمت کف آنها، الفاظ توهین آمیزی نسبت به برخی شخصیت‌های مورد احترام برادران و خواهران اهل سنت‌، چاپ و حک شده است که بدون تردید می‌توانست در دوران سرنوشت ساز و حساس فعلی کشور، که نیاز به وحدت گروهی و قومی و مذهبی ، بیش از هر زمان دیگر حس می‌شود، منجر به رخدادهای تلخی شود.

در میان نام‌های حک شده در کف این جوراب‌ها، اسامی تعدادی از چهره‌های صدر اسلام – نظیر حرمله بن کاهل اسدی و شمر بن ذی الجوشن – به چشم می‌خورد که محل اختلاف مذهبی نبوده و نیستند و حتی به سبب فجایایی که بر سر اهل بیت(ع) در آورده‌اند، مورد طعن همه مذاهب اسلامی‌اند و شاید از این رو عده‌ای براین باور باشند که چاپ این جورابها شاید چندان هم بد نباشد.

موضوع اما این است که طبق توصیه تمامی بزرگان مذهب تشیع، هر نوع اقدام تبلیغی و حتی ضدتبلیغی در چارچوب آیین و مذهب، باید در راستای حفظ شئون دینی، مذهبی و فرهنگی جاری در کشور باشد.

جدای از این اما، شوربختانه نام‌های دیگری که محل اختلاف در مذاهب مختلف اسلامی بشمار می‌روند نیز در کف این جوراب‌ها، حک شده‌اند و به نظر می‌رسد، جریان مرموزی در تلاش برای تدارک وضعیتی خطرناک در کشور است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

شش + چهارده =