دادگاه کانادا شلیک به هواپیمای اوکراینی را عمدی و تروریستی اعلام کرد/جمهوری اسلامی به پرداخت غرامت محکوم شد

هواپیمای اوکراینی

یک دادگاه عالی در کانادا، طی حکمی با تاکید بر “اقدام تروریستی و عمدی” جمهوری اسلامی در ساقط کردن هواپیمای اوکراینی، حکم پرداخت غرامت به خانواده قربانیان سرنگونی این هواپیما را صادر کرد.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، ادوارد بلوبابا رئیس دادگاه عالی استان انتاریو کانادا، روز دوشنبه ۱۳ دی‌ ماه در حکمی اعلام کرد: شاکیان ثابت کردند که ساقط شدن هواپیمای اوکراینی “عملی تروریستی” بوده است.

این دادگاه که به پرونده شکایت شش نفر از بازماندگان قربانیان پرواز پی‌اس‌۷۵۲ رسیدگی می‌کرد، جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار غرامت به این افراد محکوم کرده است.

متهمان این پرونده، علی خامنه‌ای، سپاه تروریستی پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و برخی مقامات ارشد نظامی، از جمله؛ محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حسین سلامی فرمانده سپاه تروریستی، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی تروریستی هوافضای سپاه و عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هستند.

وزیر وقت امنیت اجتماعی کانادا نیز در این پرونده، ادعای مسئولان جمهوری اسلامی مبنی بر نقش «خطای انسانی» در سرنگونی این پرواز را نادرست اعلام کرده‌ است.

هواپیمای مسافربری اوکراینی با شماره پرواز ۷۵۲، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران در تاریخ ۱۸ دی ماه ۹۸، با شلیک عمدی دو موشک سپاه تروریستی پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین هواپیما قتل‌عام شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

19 − سه =