فراخوان تجمع اعتراضی بزرگ هشتم اسفند بازنشستگان

بیش از ۳۰ تشکل مستقل بازنشستگان، با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن دعوت از بازنشستگان برای شرکت در تجمع اعتراضی روز یکشنبه ۸ اسفند ماه، اعلام کردند که به این حرکت اعتراضی در یکشنبه‌های دیگر تا رسیدن خواسته‌های حداقلی معیشتی ادامه خواهند داد.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، در این بیانیه آمده است: به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، اما برای ما بازنشستگان و مستمری بگیران، معیشت، زیست و تامین ضروری‌ترین نیازهای زندگی همچنان دغدغه‌ای عذاب آور است.

این تشکل‌های بازنشستگی همچنین ادامه دادند که همه ما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از ما حتی حداقل‌بگیر هم نیستیم ، همچون سایر اقشار زحمتکش جامعه، با حقوق‌های چندین برابر زیر خط فقر، روزگاری جهنمی را با مرارت می‌گذرانیم.

بازنشستگان در بیانیه خود مسئولان را خطاب قرار دادند و نوشتند: پس از ماه‌ها تجمعات مکرر و طرح مطالبات قانونی و برحقمان، هنوز شما متولیان مرفه و بی درد با آن زندگی فوق تصور “لاکچری” تان، نه تنها بر ما بلکه بر اکثریت جامعه، طرحها و تصمیماتی را تحمیل می‌کنید که فقط ریاضت‌کشی و فقر خانمان‌سوز را رقم می‌زند و خود را عامدانه به کری و کوری زده‌اید و به یک کلام، درب همچنان برایمان بر یک پاشنه می چرخد.

در پایان این بیانیه آمده است که ما بازنشستگان همچنان زیر بار این شرایط تحمیلی مشقت بار نخواهیم رفت و سنت تجمعات خیابانی سراسری خود را در یکشنبه‌های اعتراضی، متحد و گسترده‌تر، پی‌خواهیم گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

19 + پنج =