روژهه لات، مروری بر اخبار هفته ی گذشته در کردستان،کلاب هاوس هماد (۱۹ شهریور۱۴۰۱)

روژهه لات در کلاب هاوس هماد( همراهان مردم ایران) در۱۹ شهریور۱۴۰۱، اخبار زندانیان سیاسی منطقه ی کردستان را چنین بیان نمود:” روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه مهدی صیفی عضو کمپین «ژیانه وه کوردستان»(احیای کردستان)،پس از احضار به دادگاه انقلاب سنندج بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان سنندج منتقل شد.

محرومیت محمود صادقی(زندان سیاسی در زندان سنندج)، از حق مرخصی از زمان بازداشت (مهر ماه ۱۳۹۸)تا کنون

سعدا خدیرزاده زندانی سیاسی کُرد که هم‌اکنون در بند زنان زندان مرکزی ارومیه محبوس است که توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در مهاباد به تحمل ۱۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.”

این دلاور بانوی کرد از جزییات زخمی شدن چندین کولبر در هفته ی گذشته بر اثر شلیک نظامیان حکومتی ، بدون اخطار قبلی و همچنین بازداشت سه کولبر در مرز مریوان و نو سود خبر داد.

از دیگر اخبار بازگو شده  توسط روژهه لات: ” خود سوزی نوجوان ۱۶ساله در سنندج و خودکشی جوان ۱۹ ساله در کامیاران در هفته ای که گذشت”

و همچنین از خودکشی زنی از ترس تجاوز ،که روز شنبه ۱۲ شهریور ماه در مریوان رخ داده بود خبر داد و علت اقدام  این شهروند را بیان داشت.

برنامه‌های کلاب‌هاوس هماد (همراهان مردم ایران)، با یاری و همراهی شخصیت‌های آزادی‌خواه، عدالت‌جو و مدافعان حقوق بشر، در همراهی با مردم ایران در راستای گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی و داد روزهای شنبه ساعت ۹ شب ایران برگزار می‌شود.

برای اطلاع و شرکت در برنامه‌های هماد، «همراهان مردم ایران» را در کلاب‌هاوس FOLLOW نمایید، MEMBER شوید و NOTIFICATION (علامت زنگوله) را فعال کنید. همچنین ویدیوی برنامه‌های پیشین را می‌توانید در کانال یوتیوب (Gozaar Net) ببینید و بشنوید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

1 + شش =