یداله بلدی:درمرگ زحمتکشان کسی پاسخگو نیست

ه مناسبت مرگ پاکبان زحمتکش بدست مزدور”آتش به اختیار”

در سرزمین ستمدیده ما دردها ورنجهای فراوانی زندگی مردم را فراگرفته وجامعه هر روز در بحرانهای عمیقتری فرو میرود. در جامعه نه تنها رژیم برای جان انسانها ارزشی قائل نیست بلکه خود عامل  مرگ و قربانی شدن انسانهاست. این حاکمیت در خیابانها تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به گلوله میبندد یا کولبرانی را که از فرط فقر و بیکاری به این شغل خطرناک روی آورده اند در کوههای  صعب‌العبور و یخ زدهُ کردستان مستقیما مورد اصابت گلوله پاسداران جهل و جنایت  قرار میدهد و سوخت‌بران فقیر بلوچ را نیز در حینِ سوختبری به گلوله میبندند و روزی نیست که درمیان مشکلات روز افزون  کارگران مانند اخراج، بیکاری، کمبودِ درآمد و دوری از خانواده ها  خبر کشته شدن کارگران در سقوط از بلندی یا فروریختن آوار بر سر کارگران و یا سوختن درحین کار شنیده نشود که پیامد آن  فقیرتر شدن و درمانده تر شدن  خانواده‌هایشان است.
در ساعت 2 بامداد بیستم بهمن ماه یکی از پاکبانان که در روی “پل نیایش”  در تهران مشغول نظافت بوده که یکی از مزدوران ولایت فقیه براساس فرمان رهبر”فرزانه” مبنی بر “آتش به اختیار” بودن، پاکبانِ زحمتکش را از روی پل به پائین پرتاب کرد و او را بقتل رساند. قاتل در علت این جنایت مانند استدلال تمام مزدوران خامنه ای  چنین توجیه میکند که “فکر میکردم میخواهد پرچم را از روی پل بردارد یا بسرقت ببرد”. سپس قاتل خونسردانه سوار اتومبیل شده واز محل حادثه دور میشود. این اقدام جنایتکارانه نشانگر قدرت وبیرحمی “مزدوران “خامنه ایست که خود را مالک جان مردم میدانند رفتار این آتش به اختیاران شباهت بسیاری با اقدامات جنایتکارانه  نازیهای زمان هیتلر در آلمان، فاشیستهای دوران موسولینی در ایتالیا و فالانژهای اسپانیا در زمان فرانکو دارد که انسانها را درخیابان بقتل میرساندند
پاکبانان زحمتکش که مردم هرروز با چهره تکیده وخسته آنان مواجه میشوند و بعضی از آنان از تحصیلات عالیه نیز برخوردارند در زمستان و تابستان هر شبانه روز به نظافت خیابانها، پیاده روها، کوی ها و پارک‌ها مشغول‌اند و روزانه کوهی از زباله را جمع آوری می کنند و در دوران کار توانفرسای خود که با مواد آلوده سروکار دارند در معرض ابتلا  به انواع بیماریهای پوستی و تنفسی قرار دارند. این خدمتگزارانِ صادقِ جامعه که با درآمد ناچیز خود هزینه های حداقل زندگی خانواده را تامین میکنند و تاکنون نیز عده ای از پاکبانان درحین کار درنیمه شبها دراثر برخورد با اتومبیل ها جان خود را از دست داده‌اند اما این بار مزدوری”آتش به اختیار”  انسان زحمتکشی را بقتل رساند و خانواده ای را داغدار کرد تا فرمان “آقا” را اجابت کرده باشد. مسلماً آتش به اختیارِ مزدور در آن ساعت نیمه شب  درحین عبور از خیابانها کارتن‌خواب‌ها، معتادها و زباله گردها را مشاهده کرده اما زندگی این انسانها برای این مزدوران و اربابانشان اهمیتی ندارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × پنج =