برگزاری دادگاه تجدیدنظر هنگامه شهیدی

دادگاه تجدیدنظر هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگاری که پیش‌تر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده‌بود، روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که دادگاه تجدیدنظر خانم شهیدی پس از دو مرتبه تجدید وقت در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر برگزار شده‌است.

هنگامه شهیدی پیش‌تر به اتهام “افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی” به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های مجازی و مطبوعاتی و همچنین خروج از کشور محکوم شده بود که در صورت تایید این حکم طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی ۷ و نیم سال حبس در خصوص وی اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش قرار بود دادگاه تجدیدنظر هنگامه شهیدی روز ۲۵ دی ۹۷ برگزار شود که این تاریخ به دلیل اعزام نشدن متهمه از زندان به دادگاه به ۱۴ اسفند موکول شد. اما ۱۴ اسفند نیز دادگاه برگزار نشد تا نهایتا رئیس شعبه ۳۶ روز ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد.

به گفته مصطفی ترک همدانی وکیل شهیدی موکلش ۸ ماه است که در بازداشت انفرادی به سر می‌برد و اگر دادگاه ۲۵ دی برگزار می‌شد او می‌توانست با عفو ۲۲ بهمن‌ماه آزاد شود یا تخفیف مجازات بگیرد.

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و عضو حزب اعتماد ملی که روز سه‌شنبه ۵ تیرماه ۹۷ در جزیره کیش بازداشت شده، سال ۹۶ نیز شش‌ماه در «انفرادی» و تحت فشار برای اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج × 1 =