دو فعال کارگری در سنندج بازداشت شدند

همزمان با روز جهانی کارگر، دو فعال کارگری ساکن سنندج بازداشت شدند، اسحاق روحی فعال کارگری، در شهرک “نایسر” سنندج، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد، از سوی دیگر، زانیار دباغیان در پی احضار به دادسرای سنندج بازداشت و جهت گذراندن دوران محکومیت، به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

به گزارش گذار، زانیار دباغیان فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی، در پی دریافت احضاریه‌ای در روز جهانی کارگر، پس از مراجعه به دادگاه سنندج بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر گذار گفت: «به زانیار دباغیان فعال کارگری در روز جهانی کارگر اعلام شد که پنج شنبه ساعت ۱۰ خود را به دادگاه سنندج معرفی کند تا برای اجرای حکمش به زندان مرکزی سنندج منتقل بشود»

این منبع مطلع افزود: «همینطور با کسی که وثیقه ۳۰۰ میلیونی گذاشته بود، تماس گرفته‌اند که اگر زانیار دباغیان خود را معرفی نکند سند آنها را به اجرا خواهند گذاشت، این در حالی است که پدر زانیار از ناراحتی قلبی وفشار ودیسک کمر در عذاب است ومادرش فتحیه خلقی از ناحیه دو پا دچار مشکل است وبا ویلچر راه می روند.»

از سوی دیگر، نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج، روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۳۹۸، بدون ارائه حکم قضایی، “اسحاق روحی” فعال کارگری را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

شایان ذکر است؛ زانیار دباغیان، فعال کارگری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در احزاب مخالف حکومت» در تاریخ ۲۳ بهمن ماه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بازپرس شاگلدی رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج پیش‌تر، اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب مخالف حکومت» به زانیار دباغیان تفهیم کرده بود.

آقای دباغیان، از اعضای کمیته‌ی هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری روز ۱۴ مهرماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت  و پس از ۶۸ روز با تامین وثیقه سیصدمیلیون تومانی بصورت موقت از بازداشتگاه اطلاعات سنندج آزاد شد.

گزارش شده زانیار دباغیان کارگر شرکت نایلون سازی در شهرک صنعتی سنندج در زمان بازداشت بشدت تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری، گفته بود: “دو روز پس از بازداشت زانیار، مورخ ۱۶ مهرماه نیروهای لباس شخصی مجددا منزل وی را تفتیش کرده و تلفن همراه و لب تاپ همسرش پرستو میرزایی را نیز ضبط کردند”.

«در زمان بازداشت آقای دباغیان، همسرش، پرستو میرزایی، نیز به اداره اطلاعات سنندج احضار و سپس بازداشت شد».

این فعال کارگری قبل‌تر نیز در بهمن‌ماه سال۹۳  نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس ازگذشت یک‌ماه با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

14 + 1 =