شکایت کارگران نیشکر هفت‌تپه از دولت ایران به سازمان جهانی کار

گروهی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با ارسال نامه‌ای به کمیته آزادی سازمان جهانی کار، از بازداشت فعالان کارگری در ایران شکایت کردند.

به گزارش «کانال مستقل کارگران هفت تپه»، این کارگران در نامه خود اشاره کرده‌اند که در چند ماه اخیر، حدود ۵۰ نفر از کارگران این کارخانه به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.

نویسندگان این نامه همچنین با اشاره به ادامه بازداشت برخی فعالان کارگری، به “شکنجه تا سر حد مرگ” اسماعیل بخشی، در زمان بازداشت اشاره‌ کرده‌اند.

در این نامه با اشاره به پخش فیلمی با عنوان «طراحی سوخته» از «اعتراف»های اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان، آمده است که این سه «در حالی که توسط وزارت اطلاعات و اداره اطلاعات اهواز زیر فشارهای جسمی و روانی قرار گرفتند مجبور به اعتراف‌های کذب و اجباری در مقابل دوربین شدند.»

کارگران امضاکننده این نامه خواستار «ثبت رسمی» شکایت خود از دولت ایران، بررسی آن در تشکیلات بین المللی کارگری و نیز کمیته آزادی و همچنین «بازخواست و سوال» دولت به دلیل این اعمال شدند.

در حال حاضر اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فر و ساناز اله‌یاری از جمله متهمان مرتبط با پرونده اعتراض‌های کارگران شرکت هفت تپه هستند که در بازداشت به سر می‌برند.

عسل محمدی و علی نجاتی دیگر متهمان این پرونده هستند که هم اکنون با قید وثیقه آزادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

4 × 2 =